Nyugati példák, hazai kihívások

Nemzetközi TDM-konferenciát rendeztek januárban Balatonfüreden. Az eseményen kiderült, hogy a hazai desztinációmenedzsment-rendszer nagy utat tett meg, most azonban válaszút előtt áll.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bóka István, a város polgármestere és a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke emlékeztetett a 2006-ban indult helyi turisztikai egyesület kezdeti sikereire, amelyek lökést adtak a balatonfüredi turizmus minőségi fejlődésének. Hangsúlyozta, hogy alulról érdemes építkezni, mert csak a helyi vállalkozók és a civil szféra bevonása hozhat tartós eredményt.

Navracsics Tibor, az 1980-as évek tömegturizmusát gimnazistaként megélő miniszterelnök-helyettes nem tartja lehetségesnek az elmúlt időket újra visszahozni. Ma már mindenki az egyedi ajánlatokra és vonzerőkre éhes. Ugyanakkor a Balaton képe is megújításra szorul, önmagában nem életképes, csak úgy, ha az egész turisztikai régió kerül a piacra, együtt a Bakonnyal, a Balaton-felvidékkel és Somogy megye északi részével. A Belügyminisztérium államtitkára, Kontrát Károly kijelentette, hogy a Balaton térsége 2020- ra az Európai Unió legbiztonságosabb üdülőövezete lesz.

NE SZÓLJON BELE A POLITIKA!

Achill Rumpold, az új karintiai turizmustörvény egyik megalkotója lendületes előadásában kifejtette: a meghatározó tényező a sikeres turizmusban maga a helyi szolgáltató, aki anyagilag is érdekelt benne. Ezért meg kell adni a lehetőséget, hogy az őt érintő döntésekben részt vehessen. Karintiában három döntési szintet határoztak meg: helyit, regionálisat és tartományit, meghatározott feladatokkal és a források feladathoz való rendelésével, amitől eltérni nem szabad. A politika nem szervezője, hanem a lehetőségek megadója a rendszerben: sikeres TDM az, amely önállóan, szabadon dönt arról, hogyan használja fel a pénzeszközöket.

A turizmust törvényileg kell szabályozni, hogy tiszta viszonyokat, átlátható feladatmeghatározást teremtve vihesse piacra egy terület kínálatát.

A fogadóterületet kooperatív tervezéssel lehet csak sikeres pályára állítani, mondta Peter Righi, a Dél-tiroli Turisztikai Menedzserek Szövetségének exelnöke. A magyar TDM-rendszer számára mintaként szolgáló Dél-Tirolban ez az összes szolgáltató bevonását jelenti, és Righi szerint hiba, ha egyes szolgáltatók kívülállóként meglovagolják a többiek közös erőfeszítését. Figyelni kell a koordinációra is, enélkül könnyen kizsákmányolódnak a helyi értékek. A TDM-munka tehát közösségi feladat, ráadásul nem létezhet innováció nélkül. Ez utóbbihoz ismerni kell a célközönséget, és markáns profilt kell adni a területnek, magyarul márkáznunk kell. A termék hitelessége megkérdőjelezhetetlen kell, hogy legyen, és történetet mesélve kell beépülnie a tudatunkba.

Werner Zanotti, a Brixeni Turiszti- kai Egyesület marketingmenedzsere a Brixen Card tapasztalatait mutatta be. A vendégéjszakák száma három év alatt tíz százalékkal nőtt.

UTAZÁS A MÚLTBA, JÖVŐBE

Semsei Sándor, a Balaton Riviéra Turisztikai Egyesület elnöke áttekintést adott a hazai desztinációmenedzsment lehetőségeiről. Elmondta, a Lajtán túl a hatvanas évek a termékről és az infrastruktúráról szóltak, a hetvenes évek az árakról és az értékesítésről, a nyolcvanas években sógorék már promotáltak és márkát építettek, igaz, akkor a prospektusok élték reneszánszukat. A következő évtizedben a minőség, az igények és a fo- lyamatok menedzselése határozta meg a munkát, ma viszont mindenki kooperál és jól működő szolgáltatásláncolatok alakulnak ki.

A hazai feladatok az alábbiak: infrastruktúra-fejlesztés, stratégiaalkotás, márka- fejlesztés, termék- és kínálatfejlesztés, kommunikáció és belső marketing, majd minőségmenedzsment.

TAVASSZAL KINYIT A BALATON

Szezonhosszabbító kísérletként idén tavasszal egy hétre kinyitnak a balatoni szolgáltatók 17 településen. A promóciót a Magyar Turizmus Zrt. 50 millió forinttal támogatja.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.