Évente 5000 fát ültet egy visegrádi szálloda

Magyarországon egyedülálló kezdeményezésbe kezdett a visegrádi Royal Club Hotel. A négycsillag superior minősítésű szálloda 2020 szeptemberétől minden közvetlen foglalás után automatikusan egy új fát ültet el.

„Fontos, hogy a koronavírus idején se feledkezzünk meg környezetünkről. Az ökológiai válság kezelésének egyik kulcseleme lehet a faültetés a világ bármely pontján, ehhez szeretnénk csatlakozni, ezt szeretnénk támogatni, ezért döntöttünk úgy, hogy minden közvetlen foglalás után egy nemzetközi alapítvánnyal együttműködve ültetünk egy fát” – mondta Belán Miklós szállodaigazgató. Gyakorlatban a vendégeknek ezzel semmilyen teendőjük nem lesz és a korábban megszokott árazás sem változik.

A szálloda szerződést kötött a One Tree Planted nevű nonprofit szervezettel, amely a világ egész területén ültet fákat, jellemzően azokban a térségekben, ahol a legnagyobb szükség van rájuk, például Ausztráliában vagy az Amazonas-medence esőerdeiben. A visegrádi hotel maga is törekszik a faültetésre: az épület körül ebben az évben is több fát ültettek el, legutóbb az évi 5000 fát jelentő akciójuk első, szimbolikus lépéseként helyeztek el egyet a földben.

Napkollektorok és utólagosan válogatott hulladék

Belán Miklós kiemelte: a Royal Club Hotel eddig is környezetbarát módon üzemelt, amiért több alkalommal is elismerésben részesültek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által. Négy éve tartják Zöld szálloda díjukat és már csak egy évnyire vannak az örökzöld cím kiérdemlésétől, köszönhetően annak, hogy megfelelnek a szervezet szigorú előírásainak. A jó gyakorlatokat továbbra is folytatják, ezek közül talán a legfontosabb a zöld energiagazdálkodás. „A hotelben napkollektorokat használunk a víz melegítésére. Ezenkívül a vendégek és a szálloda üzemeltetése által generált hulladékot egyaránt utólagosan szelektáljuk. A víztakarékos csaptelepek, az energiatakarékos vagy LED izzók, a tudatosan kialakított beszerzési folyamatok mind a környezetünk megóvását szolgálják. Természetes alapanyagú tisztítószerekkel takarítunk, illetve az újrahasznosítható anyagokból készült termékeket részesítjük előnyben” – nyilatkozta a szállodaigazgató.

A vendégek is lehetnek „zöldebbek”?

Utazás vagy nyaralás során is lehetünk környezettudatos szemléletűek, függetlenül attól, hogy a világ mely pontjára utazunk. Azon kívül is sokat tehetünk, hogy környezetbarát módon üzemelő zöld vagy öko hoteleket választunk szálláshelyünknek. „Sokat számít, ha a vendégek nem kérnek minden nap törölköző cserét, ezzel összességében nagyon sokat tudnak javítani a tartózkodásuk ’ökológiai lábnyomán’. Egy másik fontos szempont, hogy minél kevesebb kilométert utazik egy vendég, annál kevésbé terheli a környezetet. Így tehát már önmagában a belföldön töltött üdülés is hozzájárul a környezetünk védelméért elindított küzdelmhez. Az utazáshoz általában használt járművek közül a repülő az egyik legkörnyezetterhelőbb, így ha nincs más elfogadható alternatívánk, akkor kerüljük annak használatát” – tanácsolta Belán Miklós.

A szállodai szobák többségében már csak akkor működnek az elektromos berendezések, ha ott tartózkodunk. De ha olyan helyen szállunk meg, ahol ilyen modern rendszert még nem telepítettek, érdemes odafigyelni például a légkondi és a világítás lekapcsolására. Szintén jó tanács lehet, hogy a pihenésünk során törekedjünk a helyi termelőktől való vásárlásra, akár élelmiszerről, akár ajándéktárgyakról legyen szó.

Forrás: Turizmus Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.