A pénzintézet szerdai közleménye szerint az 500 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett negyedéves K&H kkv-kutatás azt mutatja, hogy a vállalkozásoknak mindössze 47 százaléka kalkulál a béren kívüli juttatások valamelyik formájával. Ez az arány jóval elmarad a 2008-as csúcsidőszaktól, amikor még a kkv-k 80 százaléka alkalmazta valamelyik formát. A béren kívüli juttatások után fizetendő egészségügyi hozzájárulás (eho) 10-ről 14 százalékra emelését követően ez az arány az idén várhatóan már nem is fog növekedni.
A cafeteria-elemek közül az étkezési hozzájárulás a legfontosabb, a vállalkozások 24 százaléka alkalmazza, ugyanakkor ez az arány 2008 óta a legalacsonyabb érték. Mivel a felmérés az Erzsébet utalvány felhasználási körének bővítése előtt készült, így azóta az arány emelkedhetett - idézi a közlemény Németh Lászlót, a K&H kkv marketing főosztály vezetőjét.
A közlekedési költségtérítést mint a második leggyakoribb béren kívüli juttatást a kkv-vezetők ötöde tervezi nyújtani dolgozóinak, de ennek alkalmazása is folyamatosan csökken 2010 óta.
A kedvező adózású juttatási formák közé tartozó SZÉP-kártya is veszített tavalyi népszerűségéből, az idén a kkv-k csupán 8 százaléka tervezi alkalmazni.
A vállalkozás méretével párhuzamosan növekszik a béren kívüli juttatások alkalmazásának gyakorisága is.
A mikrovállalkozásoknál és a kisvállalkozásoknál a cafeteria-juttatásokat alkalmazók aránya csupán 42, illetve 48 százalék. Ez azt mutatja, hogy sok kisvállalkozás a cafeteria szűkítésével is próbál költségeket csökkenteni - mondta el a kkv-szakértő a közlemény szerint.
A középvállalatoknál azonban továbbra is népszerűek a béren kívüli juttatások, az idén 74 százalékuk tervezi alkalmazni valamelyik cafeteria-elemet. A középvállalatoknál az étkezési hozzájárulás és a közlekedési költség térítése mellett jelentős a befektetés-típusú béren kívüli hozzájárulások alkalmazása is. Az egészségpénztári befizetést és a nyugdíjpénztári kiegészítést csaknem minden negyedik középvállalat alkalmazza.
A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index kutatás 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság vezetőjének megkérdezésével történik.
A legutóbbi felmérést 2012. november 30. és december 12. között készítették.
K&H: a nagyobb kkv-k körében népszerű a cafeteria
(MTI) - A kisebb méretű kis- és középvállalkozások (kkv) körében egyre kevésbé alkalmaznak béren kívüli juttatásokat, a nagyobbaknál viszont továbbra is népszerű. A cafeteria-elemek közül változatlanul az étkezési és a közlekedési hozzájárulás a leggyakoribb - derül ki a kkv-vezetők körében végzett K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.
Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.