hirdetés
hirdetés

Haladékot szavaztak a turistabuszoknak a Budai Várban

A Turizmus Világnapja alkalmából szeptember 27-re összehívott Fővárosi Turisztikai Kerekasztal témája a rethinking tourism, azaz a turizmus újragondolása volt. A rendezvényen ideiglenes megoldás született a Budai Várban parkoló turistabuszok vitás kérdésében is; Faix Csaba javaslatára a Turisztikai Kerekasztal tagjai megszavazták és egyhangúlag elfogadták, hogy 1, illetve 2 év haladékot kaphassanak a buszok behajtásra és parkolásra motortípus és járműmagasság tekintetében. A Budapest Turizmusáért Díjat Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke kapta.

hirdetés

A Turizmus Világnapját az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) azzal a céllal hívta életre, hogy ezen a napon (szeptember 27.) a turisták és a turisztikai szolgáltatók, valamint a szektorban dolgozók együtt emlékezzenek meg a turizmus társadalmi, kulturális és gazdasági értékeiről. A szakmai eseményen a szervező Budapest Brand nZrt. a Budapest Kártya szolgáltatói partnereit látta vendégül, köszönetképp az együttműködésért, illetve azért, hogy az elmúlt két év nehézségei az egész szakma közösen vészelt át.

Faix Csaba, a szervező Budapest Brand vezérigazgatója beszámolt a cég első féléves eredményeiről, így a megújult és felhasználóbarát Budapestinfo.hu weboldalról, a Budapest Card kártyacsalád új arculatáról, a turisztikai kiadványokról, valamint a Sziget Fesztivállal közös sikeres együttműködésről és a Budapest Card Sziget Edition bemutatkozásáról. Szóba került az is, hogy az idei Vörösmarty téri Budapesti Adventi és Karácsonyi Vásárt nem a Budapest Brand szervezi, de ettől függetlenül lesz karácsonyi vásár a fővárosban, ami turizmus szempontjából jó. A fővárosi díszkivilágítás időtartama idén a gazdasági helyzet miatt rövidebb lesz, ami befolyásolhatja a hajós programokat a Dunán.

 

Plusz türelmi idő a Várban parkoló turistabuszoknak

Több, a szektort érintő téma megvitatása mellett Faix Csaba javaslatára a Turisztikai Kerekasztal tagjai megszavazták és egyhangúlag elfogadták, majd közös nyilatkozatba foglalták, hogy az Euro-6-os motor bevezetésére 2, míg a magasságkorlátozásra 1 év haladékot kapjanak a Budai Várban parkoló turistabuszok. Előzmény: az I. kerületi Önkormányzat a Vár területére kizárólag Euro-6-os motor és 3.5 méter alatti magassággal rendelkező buszokat engedne behajtani és parkolni a jövőben, ezt a konfliktust segít rendezni a Budapest Brand. Várhatóan a szeptember 28-ai fővárosi közgyűlés is tárgyalja az ügyet.

Az eseményen az is elhangzott, hogy a buszos közlekedést és parkolást rendszerben kell kezelni, amelyhez meg kell vizsgálni, hogy a történelmi belvároson kívül hol lehet parkolóhelyeket létesíteni, a városba irányuló buszos forgalom csillapítására és szétterítésére. V. Naszályi Márta, I. kerületi polgármester elmondta, hogy a kerületi képviselőtestület döntött a 3,5 méteres magasságkorlátozó tábla tartós kihelyezéséről a Hunyadi János úton (a Budai Vár területén), és ennek a magasságkorlátozásnak érvényt kell szerezni.

Átadták a Budapest Turizmusáért díjat

A Madhouse Budapestben megrendezett eseményen dr. Bősz Anett humán területekért felelős főpolgármester-helyettes adta át a Budapest Turizmusáért Díjat, melyet évente a Turizmus Világnapjához kapcsolódóan egy olyan turisztikai szolgáltatónak vagy szereplőnek ítélnek oda, aki belföldi és nemzetközi viszonylatban is hozzájárul a Budapest márka építéséhez. Idén Hamvas Zoltán kapta az elismerést, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöki posztján végzett munkásságáért, a hazai gasztronómiai hagyományok ápolásáért, hazai termékeink népszerűsítéséért, valamint a Bocus d'Or 2022. évi európai válogatójának megrendezéséért. A hazai rendezésnek köszönhetően Magyarország jelenléte a nemzetközi gasztro-térképen ismét erősödött. Ezt a színvonalas rendezvényszervező és magyar gasztronómiát népszerűsítő munkát ismerte el a Budapest Brand a Budapest Turizmusáért Díj odaítélésével.

 

Mesterséges intelligencia segíti a Budapestre utazó külföldieket a jövőben

A Budapest Brand számára fontos, hogy a lehető leginnovatívabb élményt nyújtsa a Budapestre látogatók számára. A The Trip Boutique, svájci travel-tech céggel együttműködésben a főváros hivatalos turisztikai oldalán, a megújult budapestinfo.hu-n a látogatók AI (mesterséges intelligencia) segítségével összerakhatják a saját budapesti útitervüket. A felület lehetővé teszi az utazási kínálat hiper-személyre szabását, így minden látogató a maga egyedi módján fedezheti fel a várost. Ez a program segíthet kiválasztani olyan látnivalókat és éttermeket, amelyek az utazó egyéniségéhez, stílusához, preferenciájához, vagy akár pénztárcájához igazodnak, így előre tudnak tervezni. 
A The Trip Boutique szoftver angol nyelven, beágyazva elérhető a budapestinfo.hu weboldalon: https://www.budapestinfo.hu/the-trip-boutique

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk