hirdetés
hirdetés

Hitellel sikerült talpon maradnia a HungaryCardnak

Bár a világon sokféle turisztikai kártya, kedvezményeket nyújtó városkártya működik, évtizedek óta, a HungaryCard - amely a turisztikai látnivalókra és más szolgáltatásokra épül, a közlekedéstől a szállásokon át egészen a múzeumi belépőkig – több tekintetben unikum. Országos, a belföldieket megcélzó kártya a világon mind a mai napig csak Magyarországon létezik

hirdetés

A kedvezményeket természetesen a szolgáltatók nyújtják, akik közül nem kevesen tönkrementek a járvány két éve alatt, tehát mint üzleti partnerek már nem jöhetnek szóba. Gál Gábor, a kártya kibocsátója, a cég igazgatója elmondja, a Hotelinfo Kft. 1991-ben indult. Akkor a piacon még nem volt olyan katalógus, amely bemutatta volna a hazai szállodákat, azok elérhetőségét és árait. Az ingyenes katalógus évről-évre népszerűbbé vált, és felmerült annak igénye, hogy azok a turisták, akik ezt használják, valamilyen megkülönböztetésben részesüljenek a szolgáltatóktól - azaz kedvezményt kapjanak.

Gál Gábor, HungaryCard
Gál Gábor, HungaryCard

Hogy indult ez a szolgáltatás?

Az első kártya 1995-ben látott napvilágot, egy 50 egységes telefonkártyával kombinálva, ami akkor még nagyon praktikusnak bizonyult. Az évek folyamán folyamatosan bővült a partnerek száma, akik meglátták ebben az eszközben a vendégcsalogatás eszközét. A belföldön utazó turistákat egyre többféle kedvezmény fogadta. Ma nem ritka az 50-100 százalékos kedvezmény sem, a majd ezernyi partner az ország teljes területét lefedi. Idéntől nem a naptári rend szerint haladunk, bármikor veszi meg valaki, az aktiválástól számított 365 napon keresztül érvényes.

A kártya átruházható és általában két felnőtt részére nyújtja a kedvezményeket. A családok számára néhány napos program ajánlókat is megterveznek a katalógusban, hogy a vevők még jobban kihasználják az előnyöket.

Jellemzően kik a legfőbb vásárlók?

Nem csak a magánszemélyek, hanem cégek is, majdnem fele-fele arányban, vásárolnak ilyet a       munkavállalóknak, úgynevezett csekély értékű juttatás formájában. Sokan a SZÉP kártya kiegészítőjeként, illetve azzal együtt használják, ekkor annak vásárló értékét 40-50 százalékkal növelheti.

Mekkora stábbal dolgoznak, és hogyan érintette Önöket a járvány?

Hatfős szerkesztőség figyeli folyamatosan a belföldi turisztikai piacot, egyrészt, hogy megtalálja az új szolgáltatókat, a lehetséges partnereket, másrészt a Heti Hírlevélben igyekszik az újdonságokról informálni a kártyatulajdonosokat.

Mint mindenkit, a Covid minket is megtépázott. Túl kell(ett) élni ezt az időszakot, lehetőleg átmenteni az értékeket. Ezt az időszakot - némi hitel felvétele után - az informatikai rendszer fejlesztésére és új turisztikai partnerek felkutatására fordítottuk. Szerencsére akadtak nyitott, önként jelentkező szolgáltatók is, így az elmúlt két évet jelentős partnerbővüléssel zárhattuk. Sajnos, a vásárlói kör erősen visszaesett, de tavasztól ismét növekedésre számítunk.

Miképpen érintette a céget, hogy a SZÉP kártyán lévő pénz élelmiszerboltokban is levásárolható?

Meggyőződésem, hogy nyárra a belföldi turizmus a Covid mellett újabb sokkal szembesül. Félő ugyanis, hogy a SZÉP kártya zsebek addigra kiürülnek, a szakmában erősen vitatott rendelet hatására. A turisztikai piac szereplői ebből a pénzből semmit sem látnak majd. Úgy gondolom, ha valakinek mégis telik rá, inkább külföldre megy pihenni. Ma úgy látom, hogy 2023-ban talán magához tér a belföld, reméljük, új gondokba már nem ütközünk. 

Hány ilyen kártyát szoktak értékesíteni?

Idén szeretnénk visszatornászni magunkat a két évvel ezelőtti, 18 ezres szám feletti szintre. 

Melyek a legnépszerűbb szolgáltatások „békeidőben”?

Például az ingyenes múzeumi belépők, és a féláron látogatható strandok, gyógyfürdők, kastélyok, kalandparkok. Ugyancsak fél áron vehető igénybe a közlekedés szinte minden ága: vasút, busz, vidéki nagyvárosi közlekedés. Mahart, Bahart jegyek, valamint autópálya matrica is megtalálható a palettán, a szokásos, 10-30 százalékos szállodai és vendéglátóipari kedvezmények mellett.

Kedveltek a budapesti gyógyfürdők, a Miskolctapolcai Barlangfürdő, a Gödöllői Királyi Kastély, az egri Dobó István Vármúzeum, a Csontváry Múzeum, a Margitszigeti és a Városmajori Szabadtéri Színház, az Aquaworld és a Bringóhintó, valamint a balatoni hajózás is.

 

 

 

Elek Lenke
a szerző cikkei

(forrás: mfor.hu)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk