hirdetés
hirdetés

Mit terveznek idén nyárra a magyarok? A Google keresési adatai alapján

A turizmus idén újra növekedési pályára állhat. A Google keresési adatai arról árulkodnak, hogy a magyarok all inclusive álomnyaralásokat terveznek. Az idei böngészések alapján nem csökken a belföldi úti célok népszerűsége a külföldi desztinációk iránti felfutó érdeklődés mellett sem.

hirdetés

Nap mint nap használják emberek milliói a Google Keresőt utazással kapcsolatos információk megválaszolásához. A Google Trends valós idejű keresésekből származó információkat szolgáltat, amelyek alapján a piac szereplői jobban megérthetik, és gyorsabban reagálhatnak a fogyasztók változó igényeire. Az elmúlt évek bizonytalanságai után nagy lelkesedéssel tervezik utazásaikat a magyarok, erről árulkodnak az idei trendek.

depositphotos
depositphotos
 

Indul a magyar, ha törik, ha szakad

“Az elmúlt évek hullámvölgyei után a Google által mért magyarországi keresési trendek azt mutatják, hogy az utazási kedv már a világjárvány előtti időszakot is meghaladja. A kereslet gyakori változásának megismerésében a Google segítséget nyújt a turisztikai iparág szereplőinek a Google Trends és Destination Insights with Google eszközökkel", mondja Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője.

A Google keresések alapján egyre nagyobb a kereslet az utazások iránt, a keresési volumen a turizmus kategóriában az első negyedévben 43 százalékkal nőtt 2021 hasonló periódusához képest*,1 és a világjárvány előtti szinthez képest is 13-16 százalékkal volt magasabb az év első hónapjaiban. Összességében 2022-ben úgy tűnik, hogy az elmúlt két év után a magyarok szívesen utaznának külföldre is - és nem is akárhogy. Kirajzolódik egy új trend a régióban: az idei év témája a “nagy utazás”.

Nagy utazás, de last minute módon

A keresésekben az tükröződik, hogy a felhasználók olyan szervezett álomnyaralásokra vágynak, ahol mindenről gondoskodnak helyettük. A Google Trends szerint Magyarországon a “nyaralás all inclusive” iránti keresések 360%-kal nőttek az előző év hasonló periódusához (január 1. - március 11.) képest.

Egyúttal óvatosabbá is tette magyarokat, kevésbé terveznek jóval előre - megugrott a ‘last minute utazás’ kifejezésre való keresések száma is. A keresési trendek azonban csupán a böngészők terveiről árulkodnak. A jelenlegi bizonytalan régiós helyzetben nem jelenthetjük ki teljes biztonsággal, hogy ezek az utak meg is valósulnak úgy, ahogy megálmodták őket - de az általános szándék felismerhető.

Ezek most a legmenőbb külföldi desztinációk

A tavaly óta elérhető Destination Insights with Google eszköz megmutatja, hogy mely desztinációk iránt érdeklődnek a Google felhasználói leginkább, ezzel segítve a hazai turizmus szektort és az annak részeként tevékenykedő számos kis- és középvállalkozást a turisztikai trendek nyomon követésében.

Legnépszerűbb külföldi úti célok (2022 május 3. - június 3.)

1. Olaszország 

2. Törökország 

3. Horvátország 

4. Görögország

5. Egyiptom 

6. Spanyolország

7. Ausztria

8. Csehország

9. Egyesült Királyság

10. Franciaország

Egy álomhely: Fuerteventura, Spanyolország
Egy álomhely: Fuerteventura, Spanyolország
 

 A keresések száma a járvány előtti időszaknál is magasabb

Szállás és étterem kategóriában 2022 első negyedévében az előző négy évhez viszonyítva magasabb keresési volumen volt tapasztalható, a háborút kitörését követő februári kisebb megtorpanást további emelkedés követte, 2019-hez képest is 18-28%-os növekedés látható.

“A Szállás Csoport legutóbbi kutatásából is a magyar fogyasztók optimizmusa rajzolódik ki. A válaszadók a közeljövőben nemcsak belföldre, hanem külföldre is nagy arányban (58%) terveznek utazást, a legtöbben környező országokba. Erre a tendenciára reagálva a Szállás Group stratégiájának középpontjában a regionális szálláskínálatunk bővítése, a régió országainak turisztikai attrakcióinak összekapcsolása és az országok közötti utazások ösztönzése áll” - mondta el Szigetvári József, a Szállás Group vezérigazgatója.

A külföldi úti célokat övező egyre nagyobb érdeklődés mellett a belföldi üdülőhelyek iránti keresések mennyisége is megugrott. A Google Keresések alapján a turizmus kategóriában a Balaton környékén fekvő Keszthely, Siófok, Balatonfüred és az olyan gyógyvizes területek, mint Eger, Gyula és Hévíz a top desztinációk közel 200 százalékos növekedéssel a 2021-es március-áprilisi periódushoz képest.

2022 januártól májusig tartó periódusában a szállás kategórián belül a legnagyobbat Olaszország, Törökország, Horvátország és Spanyolország iránt több mint 75 százalékkal nőtt az érdeklődés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

(forrás: Google Trends)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk