A szabályozás lényege, hogy azokat a méretes utasokat, akik nem férnek el a repülőgép normál székében, a légitársaság egy második jegy vételére kötelezné. Utóbbit valamennyi árengedménnyel vehetné meg a termetes utas. A téma idén január végén egy brit pletykalap írása miatt vetődött fel újra, amely szerint az Air France bevezetné a felárat. A légitársaság az értesülést hivatalosan cáfolta weboldalán. A gyakorlat egyébként nem ismeretlen a légi közlekedésben. Az Air France például 2005 óta lehetőséget ad testes utasai számára, hogy 25 százalékos áron vásároljanak egy második jegyet kényelmesebb utazásuk és biztonságuk érdekében. A United Airlines pedig 2009 áprilisában kötelezővé tette a második jegy megvételét kövér utasainak. Habár a kérdőívre válaszolók nagy része igennel szavazott, sokan mégis úgy érzik, hogy a felár felszámítása igazságtalan lenne. Az összesen 550 válaszadónak 22 százaléka pedig helytelenítene egy ilyen lépést.
76 százalék igennel szavaz a „dagi felárra”
A Skyscanner internetes foglalási oldal legutóbbi kérdőívének eredménye szerint az utasok 76 százaléka egyetértene azzal, ha a légitársaságok felárat számolnának fel a túlsúlyos utasoknak.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben
Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje
Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről
A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos
Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!
Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők
A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair
2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását
A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.