A holtszezonban is lehet turizmust generálni Budapesten

Az idén már 9. alkalommal rendezte meg a Magyar Turizmus Zrt  kiemelt stratégiai partnereivel – a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével, valamint a Budapest Hévizei és Gyógyfürdői Zrt.- vel – a Budapest Winter Invitation  akciót.

A kampány célja, hogy vendégeket csábítsanak a november elejétől március végéig tartó holtszezonban a fővárosba. Az évek múltával egyre eredményesebb a szervezők munkája, hiszen az idén a tavalyi rekorderedménynél is mintegy hétezer vendégéjszakával többet, közel 130 ezret töltöttek itt a vendégek.

A BWI 2014/15- öt egy sajtó- és szakmai tájékoztató keretében értékelte Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. marketing igazgatója, aki a siker egyik okaként jelölte meg, hogy a szervezők elmozdultak a kezdeti stratégiától. Míg az elején ötcsillagos szállodákkal indították a kampányt, ez mára alaposan megváltozott, a szállodák kétharmada négycsillagos, s vannak három- és kétcsillagos szálláshelyek is. Az idén összesen 53 budapesti szálloda és 10 egyéb szolgáltató vett részt a BWI programban, s ahogy Maráczi kiemelte, Magyarországon nincs példa hasonló mértékű és tartalmú turisztikai marketing-együttműködésre.

Extra éjszaka és kapcsolódó csomagajánlatok

A BWI nemcsak a szállodai szolgáltatásokra fókuszál. Természetesen az sem mellékes, hogy a kettő vagy három éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapták, de legalább ilyen fontos a kapcsolódó csomagajánlat. A legnépszerűbb eleme ennek a fürdőzési lehetőség. Mint azt Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója elmondta: a BWI vouchert kiváltók ingyenesen látogathatták a Gellértet, a Lukácsot vagy a Rudast, a Széchenyibe féláron mehettek, s mivel a vendégek több mint 90 százaléka igénybe vette ezt a lehetőséget, így alaposan megnőtt a fürdők forgalma, a látogatók fele pedig már külföldi.

A voucherrel igénybe vehető ún. city break szolgáltatások is népszerűek, így a buszos városnézés, a különféle kulturális és gasztronómiai programok vagy a forralt borral megízesített adventi vásár a Bazilikánál. Az idén bővült az ezirányú kínálat is: a Budapest Tuk-Tuk, a Gundel étterem és Gundel Butik, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Kárpátia Étterem, a Symbol Budapest és a Széchenyi Étterem iratkozott fel a kedvezményt nyújtók listájára. Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára elégedetten nyilatkozott, s elmondta azt is, hogy a szállodák 97,6 százalékának tetszett az akció promóciója, a tartalmával pedig mindenki egyetértett. Az is látható, hogy mára kialakult egy szállodai kör, amelynek tagja mindig csatlakoznak a BWI programhoz.

Egymillió eurós médiakampány

A 2014/2015. évi BWI-t egy egymillió euró értékű nemzetközi médiakampány is támogatta. A legtöbb vendég az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Franciaországból, Németországból, Oroszországból érkezett, de jöttek a szomszédos országokból és Magyarországról is, mert az idén először magyar nyelven is meghirdette az akciót a Magyar Turizmus Zrt.

A szakma szerint egyértelmű, hogy lehet és érdemes a holtszezonban turizmust generálni, sőt a szállodák túlnyomó többsége nyáron is részt venne hasonló, a főváros forgalmát élénkítő akcióban.


Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?