A szezon első charteres csődje

1800 utas, több tucat viszonteladó partner és ki tudja, hány külföldi szálloda bánja az 5 Kontinens utazásszervező csődjét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A társaság meggyengült anyagi helyzetével kapcsolatban már tavaly nyáron is lehetett híreket hallani, míg végül idén júniusban a dolog, íme, bekövetkezett. Egy vállalkozás fizetésképtelenné válása a kapitalizmus világában – tetszik, vagy nem – mindennapos dolog. Magyarországon, az utazási szakmában, 2009-ben annyiban más a helyzet, hogy nem csupán egyetlen cégnév marad meg mindazok emlékezetében, akik nyaralásukat az 5 Kontinenssel képzelték el, hanem az egész utazási irodai szakma hírneve került – ismét – veszélybe.

Elgondolkodtató ugyanakkor, hogyan működhetett csupán 40 millió forintos kaucióval az iroda, miközben a szezon kezdetekor 2000 honfitársunk már befizetett náluk egy nyaralásra. El kell ismerni persze, hogy ez az 5 Kontinens nem azonos a tavalyi 5 Kontinenssel, amely akkor még 130 millió forintra volt biztosítva. Mindenesetre tény, hogy a 40 milliós kaució személyenként csupán 20 000 forintot fedez – így nem csoda, hogy legjobb esetben is csupán a befizetett összeg töredékét kaphatják meg a pórul járt utasok. A szakma presztízse szempontjából viszont katasztrofális a dolog, hiszen, gondoljuk csak végig: ha a 2000 szerencsétlen mindegyike csak 10 embernek mondja el, hogy járt, máris tízszer annyian lesznek nagyon óvatosak az utazási irodákkal szemben. Egy ideje a MUISZ-tagság sem garancia az utasok számára, hiszen az 5Kontinens is tagja volt a szervezetnek, a csőd bejelentése előtt néhány nappal még képviseltették is magukat a szövetség közgyűlésén. A szakma nagy öregjei mindenesetre nem sok jóra számítanak a nyár hátralevő részében. Szerintük az első idei csőd valószínűleg nem az utolsó volt.


Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.
A világ legnépszerűbb repülős útvonalai

A világ legnépszerűbb repülős útvonalai 

2024-ben az előrejelzések szerint rekordszámú, 4,7 milliárd ember utazik légi úton.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.