Budapest-Genf járatot nyit a Wizz Air

És bejelentette nyári menetrendjét is, melyből kiderül, a Wizz Air-nek nyáron Magyarországról ennyi célállomása még nem volt.

A Budapest-Genf járattal együtt Budapestről összesen 33 úticélt kínál majd a Wizz Air. A genfi járat azonban már idén december 14-től elindul. Az új járathoz nagy reményeket fűz a légitársaság. Az A320-as heti háromszori alkalommal - hétfőn, szerdán és pénteken, reggel 0655-ös indulással közlekedik Budapest és a svájci nagyváros közt. Az első évben mintegy 45 ezer utast vár a Wizz Air a járattól. Mint Váradi József vezérigazgató elárulta: a járatnyitással nem titkolt céljuk volt az ármonopólium megtörése is, utalva arra, hogy utóbb az egykor három légitársaság által is repült útvonalat mára csak az easyJet szolgálta ki.

A nemrég megkapott kijevi és tel avivi útvonalakon sűrítenek. Kijev a kezdeti heti 3 helyett négyszer repül majd. Tel Aviv pedig a hét minden napján. Szintén sűrítik a korfui járatot, heti egyről kettőre. Larnaka kettő helyett háromszor repül 2013 nyarától. A következő 9 hónap alatt 6 új gépet szerez be a Wizz Air, egyet lejárt szerződések miatt visszaad a lízingcégnek, így A320-asai száma 44-re növekszik, flottája életkora pedig 3,2 évre.

A debreceni sikersztori

Egy repülőtér akkor válik repülőtérré, ha utasforgalma a százezres nagyságrendet eléri - utalt Váradi József a debreceni jövőre előre jelzett utasforgalmára. „Debrecen egy sikertörténet a város szemszögéből is, érdemes róla beszélni, áttekinteni, hogy állnak a dolgaink” - tette hozzá Váradi, majd bejelentette: már márciustól heti 5 alkalommal repül a Debrecen-London járat. Idén 25-30 ezer utast szállít a Wizz Air Debrecenből, míg jövőre 120-130 ezerrel számolnak.

A sajtótájékoztatón szintén megjelent Kósa Lajos, Debrecen polgármestere elmondta: a londoni járatra első körben a Nagy Britanniában dolgozó debreceniek és a vonzáskörzetben élők váltanak jegyet. Elmondása szerint kezdi felfedezni a járatban rejlő lehetőséget az üzleti turizmus is valamint jelentős utazóközönségnek számítanak a Debrecenben tanuló külföldi hallgatók. Ezt követi a szabadidős turizmus, de ennek lehetőségei még nincsenek feltárva - árulta el Kósa hozzátéve, hogy utóbbiban komoly potenciált lát. Megtudtuk: szeptemberben megnyílt Londonban az a fogorvosi rendelő, ahonnan egy állapotfelmérést követően debreceni fogorvosokhoz irányítják a pácienseket, így megjelent az egészségturizmus is.

Újságírói kérdésre reagálva Kósa Lajos arról tájékoztatott, hogy az Airport Debrecen jelenleg még veszteséges üzemeltető idén a menetrend szerinti forgalom megjelenésével az üzemi költségei 100 milliós nagyságrendben csökkenek, míg 2013 végére nullszaldós lehet a cég. Míg a Wizz Air mintegy 120 ezer utassal tervez 2013-ban, addig az üzemeltető a charterrel és egyéb utasforgalommal együtt 150 ezer utasra számít jövőre. A polgármestertől megtudtuk: az Airport Deberecen 100 milliós nagyságrendű támogatásért fordul a kormányhoz, hogy a reptér nemzetközi elvárásoknak továbbra is meg tudjon felelni. Kósa elismerte: a debreceni terminál utaskiszolgáló ellátottsága némi hiányosságot mutat; nincs vendéglátó egység, bolt stb, de nem akartak az események elébe menni, előbb a növekvő utasforgalmat várták. Innentől - újságolta Kósa Lajos - lehetünk optimistábbak is üzleti tervünkben.

Kósa Lajos elmondta: a Wizz Air Milánó-Malpensa járatának beindulásával Deberecen bekapcsolódhat a hálózati repülésbe is, melyet Váradi József annyival pontosított, hogy nem a Wizz Air fog interline megállapodások alapján más fuvarozókkal együttműködni, hanem Malpensa olyan nemzetközi légikikötő, ahonnan a világ számos nagyvárosa érhető el. Kósa szerint, ha a többi légitársaság is látja, hogy Debrecen kiszámíthatóan működik, kedvet kaphat a járatnyitáshoz - utalva egy hálózati légitársaság esetleges megjelenésére.

Van remény

Szintén újságírói kérdésre reagálva Váradi József elmondta: az isztambuli és moszkvai járatok indításának engedélye még várat magára, mivel a Törökország, Oroszország illetve Magyarország között lévő kétoldalú légügyi egyezmények a kijelölésnél ragaszkodnak a nemzeti tulajdonú légitársasághoz, míg Izrael és Ukrajna esetében a két ország elkezdte használni az uniós megközelítést, mely egyként kezeli az uniós légitársaságokat. Váradi elmondta, nem reménytelen a helyzet.


Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.