Eredményes volt a BWI téli forgalomélénkítő kampány

Sikeresnek ítélték turisztikai szakemberek a főváros turisztikai forgalmának élénkítését célzó Budapest Winter Invitation (BWI) kampányt, amelyről szerdán a Gellért szállodában számoltak be. Munkatársunktól

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ötödik alkalommal megvalósuló BWI téli forgalomélénkítő kampány ezúttal is széles körű szakmai együttműködéssel valósult meg. A kiemelt stratégiai partnerek - a Malév Zrt., a Magyar Szállodaszövetség, a Budapest Airport, a Budapestinfo/BTSZK, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt., és a lastminute.com nemzetközi piacvezető utazási portál - mellett, szállodák és egyéb turisztikai szolgáltatók fogtak össze Budapest, mint vonzó turisztikai desztináció népszerűsítése, valamint a főváros téli vendégforgalmának növelése érdekében.

Dudás Krisztina, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója - aki az első forgalomélénkítő kampányban is részt vett, elmondta -, hogy öt évvel ezelőtt még kevés szálloda kapcsolódott a kampányba, mára már a kisebb szállodák is jelentkeztek. Azóta bővült a kampány, most a programok is nagyobb szerepet kaptak.

Kincses Márk, az akciót szervező Magyar Turizmus Zrt. marketing stratégiai titkára az akció eredményeit ismertetve arról számolt be, hogy 2010. november 15. és 2011. március 31. között lezajlott kampány több mint 71 ezer vendégéjszakát „hozott” Budapestnek. A vendégéjszakák mintegy 21 százaléka ötcsillagos, 20 százaléka háromcsillagos, a többség pedig 4 csillagos kategóriában realizálódott. A három vagy négy éjszakára érkező vendégek amellett, hogy az utolsó éjszakát ingyen kapták -, a BWI akció újdonságaként egyszeri, ingyenes napi belépőt vehettek igénybe a magyar főváros megjelölt történelmi fürdőinek – Gellért, Rudas vagy Széchenyi fürdő – valamelyikében, továbbá kedvezményesen vásárolhattak Budapest Kártyát és vehettek részt hajós, illetve buszos városnézésen. Mint megtudtuk, a vendégek negyedrésze vette igénybe a felajánlott fürdőjegyeket, a szakemberek ezt a számot bíztatónak tekintik, és abban reménykednek, hogy ez évente növekedni fog.

A legtöbb vendég Nagy-Britanniából és Németországból érkezett. Idén szorosan együttműködtek a Lastminute portállal, amelynek keretében a nemzetközi piacvezető utazási weboldal brit, német, francia, spanyol, olasz, svéd, dán és norvég honlapjain önálló BWI microsite segítette a BWI akcióhoz csatlakozott szolgáltatók, így Budapest téli turisztikai kínálatának értékesítését.

Az MT Zrt. BWI akciói többek között: több mint 30 nemzetközi újságíró és turisztikai szakember részvételével tanulmányutat szerveztek; számtalan nemzetközi PR-megjelenést szerveztek, például a londoni taxik a hazai termálfürdők képeivel közlekedtek, Madrid 53 metrómegállójában BWI óriási poszterek jelentek meg és nagy sikert hozott az a madridi 30 telefonfülke, amelynek tetejét kivágott repülőmodell díszített, és poszter tett színessé. A sajtótájékoztatón a partnercégek képviselői is kiemelték, hogy a szakmai együttműködésnek és az összefogásnak köszönhető az akció eredményessége.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.