Fejlesztési program indul a fogászati turizmusért

Az Európában fogászati célból turistáskodók 40 százaléka hazánkban keres megoldást fogászati problémáira. Ez évente 60 milliárd forint bevételt jelent az európai listavezető Magyarországnak.

Valaha úgy indulhatott ez, hogy a hazánkban nyaraló turistának megfájdult a foga, és találomra keresett magának egy fogorvost, aki szakszerűen és jól kezelte a kérdést és a pácienst.

Mindez a külföldi betegnek annyiba se került, mint hazájában egy vizit. Aztán szájhagyomány útján terjedt a hír, hogy már nemcsak a Balaton és Sopron környékén, hanem hazánk több városában is olcsón és jól dolgoznak a magyar fogorvosok, fogtechnikusok.

Versenytársak a nyomunkban

Persze nemcsak mi vettük észre az ebben rejlő lehetőségeket, hanem török, lengyel, bolgár és cseh fogorvosok is. A leleményes törökök már a repülőtéren 15 százalékot visszatérítenek a repülőjegy árából, ha az utazó bemutatja a fogorvosi nyugtát. Ezek az országok állami segítséggel alakítják ki a fogorvositurizmus-hálózatukat, nálunk erre – felismerve a piachódítási veszélyt – most került sor, szinte az utolsó percben. A Magyar Fogászatiturizmus-fejlesztési Program kidolgozását másfél évvel ezelőtt kezdték meg, ennek eredménye a közelmúltban bemutatott komplex gazdaságfejlesztési és egészségturisztikai modell, amelynek célja, hogy hazánk hosszú távon biztosítsa európai piacvezető szerepét. A Magyar Fogászatiturizmus-fejlesztési Program az egész fogászati turisztikai szektor teljesítményét fokozza, öt év alatt megháromszorozhatja a Magyarországra beutaztatott és ellátott fogászati turisták számát, miközben 3000 új munkahelyet teremt, továbbá hozzájárul 1000 kiválóan képzett szakorvos és fogászati szakember itthon tartásához.

Az első konferencia

Minderről a komplex ágazatfejlesztési stratégiát bemutató I. Magyar Fogászati Turizmusfejlesztési Konferencián számoltak be, amelyen a fogászatban érintett szakemberek vettek részt, és ahol bejelentették a szakmai összefogást garantáló független testület, a Professzori Tanács megalakulását is. A program kiemelkedő szakmai támogatással indul, létrehozásában kétszáz fogorvos és rendelőtulajdonos, a fogászati szektor tekintélyes képviselői és a szakmai szervezetek, valamint közgazdászok, marketingszakemberek, jogászok vettek részt. A munkát az Orvosi Turizmus Iroda Zrt. koordinálta.

Orbán Viktor miniszterelnök és Szűcs László, az Orvosi Turizmus Iroda Zrt. elnök-vezérigazgatója, a program egyik alapítója ezen a konferencián együttműködési nyilatkozatot írt alá.

A miniszterelnök szerint hazánk kitörési pontként veszi számításba a fogászati turizmust, és ehhez mérten támogatja is azt. Orbán Viktor szerint elsőrendű cél, hogy hazánk fogászati piacvezető pozícióját megtartsa.

„A fogászati turizmus az egész ország sikere és egyben követésre méltó modell” – mondta.

Matolcsy György miniszter szintén kiemelkedőnek ítélte az elért eredményeket, és elmondta, hogy a szakma összefogásán túl Magyarország versenyképességének biztosításához elengedhetetlen az állami szerepvállalás a szakpolitikai és szabályozási kérdésekben. „Az egészségturizmus – ezen belül a gyógy- és a fogászati turizmus – kiemelt szerepet kap a Széchenyitervben” – szögezte le.

A konferencia szakmai előadásai főleg arról szóltak, hogy milyen módon fog működni a Magyar Fogászatirurizmus-fejlesztési Program, milyen segítséget tudnak nyújtani a fogorvosoknak, és mit várnak el tőlük.

Mit várnak a fogászati szakemberek ettől a programtól? Teremtsenek egységes fogászati arculatot, támogassák a kapcsolt szolgáltatásokat, fogászati turisztikai portált hozzanak létre, támogassák nyelvtudásuk gyarapítását, és segítsenek abban, hogy jöjjenek a betegek. Tamás Mónika, az Orvosi Turizmus Iroda Zrt. marketingigazgatója beszámolt arról, hogy tíz európai nagyvárosban nyitnak irodát, amelyek fogászati idegenvezetőként funkcionálnak majd, kifejezetten az értékesítéssel foglalkozva.

Komplex magyarországi csomagokat kínálnak az interneten a leendő pácienseknek szállással, a transzferekkel és programokkal. Nemzetközi szakmai konferenciákat szerveznek hazánkban, és piackutatást is végeznek majd.

Szűcs László, az Orvosi Turizmus Iroda Zrt. elnök- vezérigazgatója, a program egyik alapítója szerint az a cél, hogy csökkentsék a 20-25 százalékos betegközvetítői jutalékokat, és ennek a legalább a felét visszaforgassák az ágazatba.

Ebből a pénzből jut majd a fogászati turizmus marketingjére, a szakmai továbbképzésekre s egységes garanciarendszer kidolgozására is. Mindezeket az előnyöket a programhoz csatlakozó, akkreditált fogászatok élvezhetik csak. A fogorvosok első csoportja május 31-ig jelentkezhet a programba, erről felvilágosítást az Orvosi Turizmus Zrt. honlapján, a www.mftf.hunol- nvashatnak. (Lapzártáig 69 fogászat jelezte csatlakozási szándékát a programhoz.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.