hirdetés
hirdetés

Hányféle Budapest marketing lesz?

Számos újdonságról számolt be Budapest turisztikai marketingszervezete BTDM) a Kempinskiben tartott tájékoztatóján.

hirdetés

Hivatalosan Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft. (BTDM) elnevezést kapott a korábbi BTSZK, ill. BTH, hogy elnevezésében is illeszkedjék az országos TDM hálózathoz. A tényleges átalakulásra azonban a Turizmus Törvény elfogadásáig várni kell, hiszen ebben rögzítik majd a TDM-ek statútumát. A finanszírozás tekintetében a fővárosi intézmény azonban sajátos helyzetben van, mert Budapesten az idegenforgalmi adót immár a kerületenként szedik be, s vannak olyan jelzések, hogy a tehetősebb kerületek ebből saját, külön turisztikai marketing szervezetek és akciók létrehozását tervezik.

(Egyelőre ingyenes) parkolási lehetőség turistabuszoknak

Az Olof Palme Sétány, a Műcsarnok és a Dózsa György út közötti területen július végétől kísérleti jelleggel üzemel a régóta hiányolt turistabusz parkoló. Sajnos a nagyrendezvények idején zárva tart, tehát a beutaztató irodáknak érdemes érdeklődni az aktuális helyzetről. A jövőben több, immár állandó, és használati díj ellenében igénybe vehető parkoló létrehozását tervezi a BTDM.

Budai várséták és ajándékok a Turizmus Világnapján

A Magyar Turizmus Zrt. által kezdeményezett szeptember 27-i rendezvényekhez csatlakozva, a Turizmus Világnapján ingyenes vár-túrára hívogat a Budapestinfo. A vár-túra résztvevői számos ajándékot is nyerhetnek. Érdekesnek ígérkezik az éjjeli flash-mob akció is.

Hamarosan itt az új  Budapest Guide

A Duna, mint vezérmotívum a meghajtott kék szalaggal meghatározó elem, mely valamennyi marketing eszközön visszaköszön. Ez szerepel értelem szerűen a Budapest Guide immár kezelhető, 144 oldalas, zseb-formátumú idei második kiadásán is. A friss, szezonális információkat tartalmazó kiadvány október végétől 12 nyelven kerül terjesztésre, és egy-két-háromnapos komplett programajánlatokat is tartalmaz. A Budapestinfo az arculati kézikönyvnek megfelelően megújítja információs irodáinak kül -és beltereit. Az irodák feladata is változik, szolgáltató jellegük erősödik: A Liszt Ferenc téren a Budapesti Fesztiválközponttal közösen Liszt infóként folytatja tevékenységét az eddigi iroda. A Budai Várban a Magyar Borok Háza előterében kapott helyet a régi-új információs pont, de a felújított Városligeti Műjégpályán is tervezik egy új szemléletű kommunikációs bázis megnyitását a turisták számára.

Októbertől ingyenes állatkerti belépővel, dunai városnéző túrával, és (remélhetően) a Magyar Nemzeti Galériába szóló belépővel bővül a Budapest Kártya szolgáltatásainak köre. Tartalma pocketguide -ként az okos telefonra is ingyenesen letölthető. A kedvezményt adó kártya elfogadó helyekhez csatlakozott a Magnolia Day Spa, a City Taxi, számos mozi, étterem, és a most nyíló Minicity komplexum.

Kisebb vásár több újdonsággal

Idén a BTDM vette kezébe a vásár szervezését. mely a Közterület Felügyelőség előírása értelmében 10 faházzal kisebb lesz, de számos újdonsággal bővül. Kapható lesz például szaloncukor, és különféle ünnepi csomagolóanyag is. A karácsonyi hagyományokat jobban tükröző ételek (halászlé, töltött káposzta, libamáj, bejgli) is várják a nagyérdeműt. Több csoki, több méz és több információ teszi teljessé az Adventi hangulatot. Idén először Budapest Kártyával minden kézműves és gasztronómia termék 10 % kedvezménnyel vásárolható meg. A betlehemi Születés Bazilikából érkező Béke Lángja most először lobban fel a téren. A BTDM gondolt a karitatív tevékenységre, a fiatal kézművesek pártolására is. A Karácsonyi Vásárt november 18.- december 30. között rendezik. (december 25-26-án zárva tart! ).

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai