Használati útmutató Budapesthez

A közelmúltban elkészült a megújult Budapest Guide magyar nyelvű változata, a minap pedig az érdeklődők már a kezükbe foghatták az ingyenes információs kiadvány angol verzióját is. A nem csupán külalakjában, hanem koncepcióját és tartalmát tekintve is jelentősen átalakult füzetet Bódis Gábor, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ kommunikációs és marketingigazgatója mutatja be.

Legózzunk

Az utóbbi években a főváros kiadott egy Budapest Guide című ingyenes fővárosi turisztikai információs kiadványt, ugyanakkor a Budapest Kártya mellé járt egy ún. kártyakatalógus, részben az előzővel megegyező tartalommal. A BTSZK új vezetése ezért úgy döntött, hogy az idén egybeolvasztja a két kiadványt, és a Budapest Guide veszi át a kártyakatalógus szerepét is. Ennek megfelelően a korábbi 64 oldalas Guide 100 oldalassá bővült, és a mérete is A5- ről „Lego-katalógus” méretűvé változott. Az új koncepció egyik nem titkolt célja a turisták széles körű tájékoztatása és a kártyafelhasználási lehetőségek ismertetése mellett az volt, hogy minél több érdeklődő turista ismerje fel a kiadványt forgatva, hogy a város felfedezéséhez érdemes Budapest Kártyát vásárolni.

Évente kétszer üzen a város

A Budapest Guide kétszer jelenik meg egy évben, a mostani szám a tavasz-nyár-ősz alcímet viseli, a második rész az őszi-téli-tavaszi aktualitásokat tartalmazza majd. A hivatalos fővárosi turisztikai információs kiadvány 1,5 millió példányban készül, 12 nyelven. A magyar és angol verziót hamarosan a német, francia és orosz változat követi. Az egyes nyelvi mutációknak az adott küldőpiacok sajátosságainak megfelelően némiképp eltérő a tartalmuk is. A magyarul tudó utazókat 70 000 példány várja a hivatalos turista információs pontokon (Tourinform) és a kártya-elfogadóhelyeken.

A kiadvány megvalósulását a BTSZK tíz stratégiai partnere, köztük a főváros és a Magyar Turizmus Zrt. támogatta.

A BTSZK megújult arculata, a szalag-motívum végigvonul a kiadványon. A köszöntő oldalon azonban nem egy mosolygó portrét és néhány szívhez szóló gondolatot talál az olvasó, hanem Budapest üzenetét, amely szerint a város „összeköt, feltölt és felemel”. Olyan dolgokra hívja fel ez az oldal a figyelmet, amelyek minden budapestit büszkévé tesznek a Dunától a földalattin át a Pál utcai fiúkig. A Budapest Guide belső borítóján rögtön mindenki szemébe tűnnek a Budapest Kártyával kapcsolatos információk – a BTSZK nem titkolt célja a kiadvánnyal is serkenteni a kártyaértékesítést.

Lásson többet, költsön kevesebbet az új Budapest Kártyával

A potenciális vásárlók meggyőzése érdekében tételesen láthatja mindenki, hány forintot/ eurót spórol, ha kártyát vásárol. A legnagyobb mértékű megtakarítást természetesen a háromnapos kártyával lehet elérni: itt akár 100 eurót is spórolhat, aki minden felajánlott lehetőséget igyekszik kihasználni. A kiadvány egyik előnye a könnyű áttekinthetőség és a követhető szerkezet. Az egyes fejezetek – amelyekből kilenc van összesen – színekkel is elkülönülnek egymástól. Így rögtön megtalálhatja mindenki az őt érdeklő témát, legyen szó a kultúráról, a szórakozásról vagy a vásárlási lehetőségekről.

Az oldalpárokon mindig bal oldalon találhatók a leírások, míg jobbról a kártyapartnerek adatai láthatók. A szerkesztők igyekeztek minden korosztály igényeit figyelembe venni a füzet összeállítása során, külön szekció ajánl például programokat a gyerekekkel utazóknak.

Komoly előrelépés, hogy három jeles fővárosi múzeum: a Néprajzi, a Történeti és a Szépművészeti állandó kiállításai ingyenesen tekinthetők meg a kártya birtokában. Az a turista, aki felkeresi ezt a három gyűjteményt, tulajdonképpen már fel is fedezte Budapestet, hiszen a főváros három stratégiai pontján fordul meg közben. Újdonság a kulturális események és a művészeti fesztiválok listája, a kiadvány középső két oldalát pedig a Liszt-év aktuális információi foglalják el. Külön térkép mutatja be a város Liszt-emlékhelyeit, ugyanakkor gödöllői és Duna- kanyari kirándulásokat is tartalmaz a füzet, a város környékének térképével. Természetesen nem maradhattak ki a kiadványból a gyógyfürdők sem, újdonság azonban a fürdőhasználattal kapcsolatos hasznos információkat bemutató rész. Egyébként minden fürdő egységesen 20% kedvezményt ad a kártyatulajdonosoknak a jegyárakból. Az éttermek egy komplett ebéd árát figyelembe véve, három kategóriába sorolva kerültek be a füzetbe, a kártyatulajdonosok azt is láthatják, hol számíthatnak 10-20- 30-50%-os kedvezményre. Külön oldalak mutatják be a magyar és a nemzetközi konyhát vezető helyeket, akárcsak a kávézókat.

Praktikus tanácsok

A kiadvány végén szerepel egy praktikus tanácsok című fejezet, amely a Felelős Társadalomért Alapítvány segítségével tárgyilagosan írja le, mire kell odafigyelni a városban a turistának az álrendőröktől az esetleges éttermi túlszámlázásig. A térképek a kiadvány végére kerültek. A hátsó borító a város közlekedési hálózatát ábrázolja, a Budapest-térképen a szerkesztők feltüntették azokat a helyeket is, ahonnan a legjobb fotókat lehet készíteni a városról, de felrajzolták a kocogók, görkorcsolyázók számára javasolt útvonalakat is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?