Hogyan állta a turisták rohamát London?

Remekül vizsgázott London, amely jól viselte a hercegi esküvőre a városba érkezett egymillió turista rohamát.

Néhány kivédhetetlen szituációt leszámítva az angol főváros normál üzemmódban működött. Természetesen az ekkora tömeg okoz azért némi szervezési nehézséget. Pénteken reggel a gatewick-i repülőtérre tartottunk London felé. Az autópályán már ekkor kilométeres sorok álltak. Sofőrünk le is tért velünk az autópályáról és bájos kis London környéki városkákon keresztül igyekezett velünk elérni úti célunk.

Egészen addig London nyugodt képet mutatott, míg el nem értünk a Westminster apátságig. Ott pénteken százezrek igyekeztek jobban helyezkedni, úgy, hogy lássanak valamit az elképesztő tömegben. A nézők közül sokan zászlóba burkolták magukat rajongásuk jeléül. A tömegben egyszer csak azt vettük észre, hogy nem csak őket, hanem bennünket is fotóznak. Ennek oka, hogy a feleségem szándékosság nélkül ugyan, de kék-fehér-pirosba öltözött, jó témát adva ezzel az elkötelezett rajongókat kereső fotoriporternek.

London remekül bírta a felhajtást

Szombaton és vasárnap még mindig ezrek álltak, hogy bejussanak a Westminster apátsagba. Hogy miért? Az esküvői díszítést úgy hagyták, ahogy az pénteken volt. Az esküvőre érkezett turisták túlnyomó része egyébként még szombaton is a városban maradt. 

A hétvégén ésszel kellett közlekedni a városban és érdemes volt inkább korán elindulni, mert szombat, vasárnap délre a turista hadak ellepték a nevezetességek helyszínét. Elsősorban a Buckingham palotát, Westminster apátságot. Délután már nem volt érdemes mozogni a Piccadily Circus, a Covent Garden, vagy a Tower környéken. Mindennek tetejében háborúellenes, illetve anarchista tüntetések súlyosbították a helyzetet a Trafalgar Square-en. A nagy bevásárló centrumok, Oxford Street, Regent Street járdáin olykor mozdulni sem lehetett a turista siserehadtól. Még ekkor is, sokan viseltek esküvői szerelést, öltöztek angol zászlóba, az angol királyi család valamelyik tagjának maszkjába. 

Londonban azért el lehetett menekülni a tömeg elől: az embert felszállt a legendás piros emeletes buszra és kiment Chelsea-be, Fulham-ba vagy Hampstead nyugodt, zöldellő parkjaiba. A Hyde/park, a St. James’s Park ugyanis tömve volt.

Hétfő délben lassan kezd normalizálódni a helyzet, akinek kellett, dolgozni ment, és az angol fővárosban minden visszatért a normális kerékvágásba. Immár tömeg nélkül, lehet szeretni Londont, azért, ami. A Piccadily Circus kismillió színházában lehet előadás közben sort inni, jégkrémet enni, a Her Majesty Theatre, Őfelsege Színházában megnézni az Operaház Fantomját, a British Múzeumban sem lepnek fel percenként az ember lábára az 5400 éves, remek állapotban levő múmia megszemlélése közben, a West Cromwell Streeten is végre nyugodtan át lehet kelni, és a Hyde Park önjelölt szónokai körül is fogyatkoznak a bámész turisták. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?