HSM találkozó az Achat Hotelben

A Hospitality Sales and Marketing Szakmai Baráti kör november 25.-én, hétfőn tartotta sorrendben a 26., rövid szünet után a második találkozóját az Achat Premium Hotel konferenciatermében.

Az összejövetelek forgatókönyvét megőrizve, a baráti kör két hete bemutatkozott szervezőgárdája elsőként a vendéglátó helyszínt képviselő értékesítési vezetőt, Nagyváradi Gábort kérte fel a ház bemutatására. A Németországban 28, Ausztriában 2 és Magyarországon egy szállodával rendelkező lánc minden tagja kissé titokzatos, de izgalmas belső világot rejt, akár csak a kő, amely első látásra egy átlagos ásvány csupán, amelyről a nevüket is kapták. Apró, de nem mellékes különlegességekkel kedveskednek vendégeiknek: maga a szálloda igazgatóasszonya szállítja egy vidéki pékség ínycsiklandozó remekeit a reggeliző asztalra. Figyelemre méltó, hogy jó pár bankos tréning helyszíneként is szolgál a Hungária körút menti épület, csakúgy, mint a láncra jellemző, ugyancsak főút menti valamennyi city-hotel. A corporate-szegmens részesedését 35%-os célszámban fogalmazta meg a vezető, aki azzal zárta bemutatóját, hogy a folyamatos eszköz-megújítás is jellemzi munkájukat.

Kubínyi Norbert, a MediaOrigo Kft. ügyvezetője, azt a látszólag egyszerű kérdést intézte a hallgatósághoz, amit őneki is gyakran feltesznek az ügyfelek: kéne nekem egy weblap, mennyibe kerül? Nos, az ár sok mindentől függ, elsőként a tervezéstől, az előkészítéstől, valamint a céltól. A legtöbben a keresők találati listáján elfoglalt pozíció javításában látják a kihívást, amit csak akkor érhet el egy vendégorientált vállalkozás, ha kommunikációját integrált módon tervezi. Ma már elképzelhetetlen Facebook, Twitter és Google+ nélkül az üzenet közvetítés, de mit sem érnek ezek a háttérország nélkül, amit koncepciónak nevezünk.

A béren kívüli juttatások rendszeréről nagyon szemléletes prezentációt hozott Kardos György, a Cafeteria Kft. vezetője. Nem gondolnánk, hogy cafeteriából ma már lakáskölcsön is törleszthető. A munkaadók többsége nem is tudja, hogy alacsonyabb terhek mellett, milyen eszközökkel tud jóval többet hagyni a dolgozók zsebében, ha átgondoltan tervezi a cafeteriát, meglepő, de kis dolgozói létszám és nem túl magas fizetések esetén is százezer forintos nagyságrendről beszélünk!

Világszám volt a szó legszorosabb értelmében a rendezvény Hungary NEXT sarkában, Bódis Gábor vendégeként, élménybeszámolót tartó Kiss Róbert Richárd, Prima Primissima-díjas, Pulitzer-emlékdíjas, Pro Europa-díjas újságíró is. A beszélgetésből megtudhattuk, hogy az Országmárka Tanács tagja, a világot járva milyen benyomásokkal szembesül, amikor elmondja, hogy ő magyar. A „Hogyan is látnak minket, magyarokat szerte a világon?”, sokszor mulatságos történeteit idézte fel a Világ legszebb szállodái című kötetsorozat szerzője, aki számos meglepő sztereotípiát is eloszlatott a kötetlen és laza hangvételű beszélgetés során. A leginkább negatív szállodai élményéről is mesélt, ami nem volt más, mint olyan hotelszobába érkezni, ami gyakorlatilag még meg sem épült. Az ELTE oktatójaként is dolgozó kommunikációs szakember számára legmaradandóbb pozitív élmény a londoni Ritz volt, ahol még a vajat is márkázták, ezúttal a szálloda nevével.

A tematikus blokkok sora a Bózsik András Pál által jegyzett sales-tippekkel folytatódott, most Somogyi László hintette el a pozitív szemlélet gondolatát. Müller Pétert idézte azzal, hogy a csoda csakis azé, aki hisz benne. Szállodás környezetre adaptálva ez nem jelent mást, mint megteremteni a hitet és a pozitív hozzáállást a kollégákban. A vonzás törvényét Csobota-Kis Árpád meg is élte, amikor a soproni Fagus Hotel új vezetésével szó szoros értelemben a nulláról építette fel a szálloda jó hírnevét és új vendégkörét a belső és külső PR eszközeivel és a már említett odaadással, néhány hónap alatt.

A rendezvényt egy sportos bemutatóval zárta a Bringázz DVD-re csapata. A sokszor unalmas konditermi tévéken futó tőzsdei hírek helyett, mostmár tekerhetünk hazánk és néhány európai ország helyszínein is, olyan élethű és HD minőségben rögzített filmsorozatok segítségével, amelyek nem csak a kalóriák leküzdését segítik, de a valós tájakon bringázva, akár otthon a tévé előtt, futópadon vagy szobabringán is igazi kikapcsolódást ígérnek.

A HSM Szakmai Baráti Kör eseményfotósa ezúttal is a legelismertebb városfotós, Bódis Krisztián volt. A következő rendezvény januárban lesz, a helyszín, a témák és az időpont időben felkerül a TurizmusOnline hasábjaira és napi hírlevelére is, ígérte az egyik szervező, Hornyik Adrienn.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.