Jó terméket, jó időben, jól népszerűsíteni

A 2009-ben létrejött France Montagnes vállalta magára a francia hegységek és síterepek egységes promóciójának feladatát, árulta el a TurizmusOnline tudósítójának a szervezet sajtó-promóciós főnöke. A szervezet működési költségeit az érintett régiók, települések állják.

Honlapjukon és nyomtatott, térképes információs anyagukon magyar nyelven is olvashatók a szükséges tudnivalók. Statisztikájuk szerint a múlt szezonban 20 000 magyar síelő járt náluk. A szerdai, budapesti workshop mellett, (amelynek helyi szervezése Elisabeth Parragh-Patakinak, az ATOUT France képviselőjének köszönhető) Varsóban, Prágában és Bukarestben mutatják be 24 érdekelt francia szolgáltató kínálatát.

Franciaország területének közel negyedét hegységek teszik ki, ahol több mint 3000 síterep található. Több „leg”-et is magukénak tudhatnak a franciák: az Alpe d’Huez a világ leghosszabb, 16 km-es sípályája, az Espace Killy pedig a világ legszebb sípályarendszerének hirdeti magát. Utóbbi központjában található a Le Lagon vízi központ, amely a minimum 2 napos síbérlettel rendelkezők számára ingyenes kikapcsolódást kínál. Franciaország büszkélkedhet a világ legnagyobb sípályarendszerével, mely 25 ezer hektáros területen több, mint 6000 sípályát jelent (Menuires, Saint Martin, Les 3 Vallées). Még egy ilyen giga-desztinációban is gondosan számon tartják a magyarokat, jóllehet számuk még csekély, összehasonlítva a hat-nyolcszoros nagyságrenddel több turistát küldő Lengyel- és Csehországgal. A legnagyobb vendégkört maguk a franciák jelentik, utánuk az angolok, belgák, hollandok, németek, oroszok választják legtöbben ezt az úticélt.

A kínálatot hét kategóriába rendezték: ”Alti Forme” (síterep wellness létesítményekkel); ”Club” (éjszakai élet); „Nagy pályák” (egy síbérlettel több pályához); „Új csúszások” (speciális, modern sí-sportágak); ”Sífutó terepek” ; „Festői falu” (tradicionális építészet) és a „Familie Plus Montagne” (gyermekes családok részére). A szolgáltatásokhoz magától értetődően tartozik a repülővel érkezők helyszínre szállítása, a sífelszerelések kölcsönzése, és nem utolsósorban az autentikus helyi gasztronómia. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.