hirdetés

Kampány a magyar sertéshús jegyében

A vidékfejlesztési stratégia kiemelten fontos része a „Fogyasztói szemléletformálás program”, amely több társadalmi és gazdasági célt ötvöz, főként a magyar élelmiszerek fogyasztásának növelése érdekében. A stratégia része egyebek között a genetikai állomány javítása, a termékek piacra jutási feltételeinek könnyítése, a kiváló magyar sertéshúst jelölő védjegy kidolgozása, és még számos intézkedés, amely a magyar sertéságazat helyzetét hivatott javítani.

hirdetés

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága által létrehozott sertéshús-kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a sertéshús, és az ebből készült húskészítmények magyar gasztronómiában betöltött szerepére. Fontosnak tartjuk, hogy a fogyasztó tisztában legyen azzal, hogy a sertéshús mértékletes fogyasztása fontos része az egészséges táplálkozásnak (B-vitamin és ásványianyag-tartalma kiemelten magas). A kampányban komoly hangsúlyt kap a tudatos vásárlók arányának növelése.

HU pecsét

Egyre több a tudatos vásárló, aki ha teheti, magyar terméket tesz a kosarába. A „HU állatorvosi pecsétnek” (ovális körben HU felirat az üzem számával) köszönhetően a vásárló könnyen felismerheti, hogy az adott termék Magyarországról származik. Ha magyar sonkát szeretnénk a húsvéti asztalra tenni, a húsok csomagolásán érdemes ezt a jelzést keresni.

Miért jó a magyar sertéshús?

A magyar minőségi húsárut fiatal, telt húsformákat mutató állatok adják, melyek a tápanyagdús, káros szennyező anyagoktól mentes hazai gabonán nevelkedtek. Húsuk a kedvező tenyésztési körülményeknek köszönhetően puha és finom rostú, nem túl zsíros, de nem is élvezhetetlenül száraz.

Új minőségellenőrzési rendszer

A tudatos fogyasztók körében egyre erősebben megjelenik az igény egy átfogó, megbízható minőségellenőrzési rendszerre, amelynek köszönhetően a vásárlás során megfelelő tájékoztatást kapnak az adott termék minőségéről.

 A fenti igényre válaszolva a Vidékfejlesztési Minisztérium létrehozta a Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) Védjegyet. A védjegy alapja a teljes sertés termékpályát lefedő, átfogó terméktanúsítási rendszer. Használatára azok az állattartók, vágóhidak, feldolgozó üzemek és kiskereskedelmi vállalatok pályázhatnak, akik biztosítani tudják a kiváló minőséget.

Az védjegyet viselő áru esetén garantált, hogy a sertés Magyarországon született, kizárólag GMO-mentes gabonán nevelkedett, valamint a húsa meghatározott márványozottsággal és sajátos, különleges ízzel és illatvilággal rendelkezik. A tanúsítás vizsgálja a termékek minőségét és az előállítás élelmiszerbiztonsági, nyomonkövethetőségi, állatjóléti, takarmányozási, higiéniai és termeléstechnológiai feltételeit.A védjegyet elnyert termékek azonosíthatósága érdekében a Vidékfejlesztési Minisztérium olyan módszereket alkalmaz, amelyek biztosítják az előállítás során a felhasznált alapanyagok és félkész termékek visszavezethetőségét, folyamatos ellenőrzését.

(forrás: Magyar Turizmus Rt.)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!


Meghosszabított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Érintik az Ön vállalkozását az elszabaduló energiaköltségek?

Partnerünk