Ki lett a magyar utasok kedvenc légitársasága?

Csütörtök délelőtt újságírók és a légitársaságok képviselői együtt izgulhattak a Pavillon de Paris étteremben, ahol kiderült, a hazai utazók kit választottak meg legkedvencebb légitársaságaiknak.

"Legfőként a magyar utasok légi utazási tapasztalataira voltunk kíváncsiak, amikor elindítuttuk "Az Én Légitársaságom 2012" elnevezésű felmérést" - mondta el Habóczki Zsolt, a versenyt meghirdető repjegy.hu-t üzemeltető Weco-Online ügyvezetője. Kíváncsiak voltak arra is, hogy mennyire lesz aktív a magyar közönség, hányan fogják megosztani velük szavazataikat, élményeiket.

Ami kiderült, az emberek szeretnek mesélni utazási tapasztalataikról, élményeikről és összességében szeretik a repülős utazást honfitársaink. A légitársaságokra 2539 értékelés érkezett, ami összességében több mint 10 000 szavazatot jelent a különböző kategóriákban. Több mint 600-an vették a fáradtságot, hogy megosszák szövegesen élményeiket, utazási történetüket, ami még hitelesebbé teszi az értékelést. A legtöbb értékelést a Wizz Air járataira adták az utazók, ezt a Ryanair és a Malév követte.

A szavazatok 88 százaléka leisure, 12 százaléka pedig üzleti utazást értékelt. Az összes légitársaság összes szavazata alapján átlagot vonva az ágazat 4,16 pontot kapott. (Iskolai osztályzatokat lehetett adni.) A turista osztályon történt utazások átlaga 4,16 volt, míg a business classé 4,70 lett.

A szavazás menetét Herczegh Zoltán, a Weco-Online marketing vezetője ismertette. Az utasok a repülőútról, légitársaságról megadott információk után négy kategóriában adtak osztyálzatot: legkedvesebb légiutaskísérő, legjobb menetrend, legjobb fedélzeti ellátás, legjobb ár-érték arány. Majd megoszthatták élményeiket is.

Holczinger Zoltán, a Weco-Online repülőjegy üzletági igazgatója elmondta, a felmérés során kiderült, hogy az utazók örömmel osztják meg tapasztalataikat és örültek neki, hogy erre most fórumot biztosítottak számukra. Írtak első repülési élményeikről, pozitív és negatív tapasztalataikról és igyekeztek tanácsokat adni más utasoknak.

Elhangzott, nagyon sokan adtak le nagyon pozitív szavazatot a Malévra és írták le kedves élményüket, ami nem meglepő, hiszen sok honfitársunknak a Malév jelentette "A légitársaságot". Tekintettel arra, hogy a versenyben 2012-es utazásokat kellett értékelni, a Malév nem került be, a szimpátia szavazatok alapján viszont az első helyen végzett volna februárban leállt nemzeti légitársaságunk. 

A díjak átadása előtt Dr. Simon András, a Weco-Travel ügyvezető igazgatója megjegyezte, az utóbbi években jellemzően akkor találkozott a hazai sajtóval, amikor valamilyen rossz hírt kellett kommentálni, ezért is örül nagyon ennek az igazán pozitív kezdeményezésnek. A relevánsnak számító, összesen 10 800 szavazat rendkívül pozitív képet fest a magyar légiközlekedési piacról, tette hozzá.

Összesen 100 légitársaságra érkeztek szavazatok, közülük azokat a légitársaságokat vették figyelembe, amelyekre legalább 50 repülőút értékelése beérkezett, így az összesített értékelésbe 14 légitársaság került. A rangsor utolsó helyezettjének - aki a Ryanair lett - átlaga 3,64 volt. 

A legjobb társaságok képviselői Habóczki Zsolttól és Simon Andrástól vehették át elismerő okleveleiket, díjukat.

A nyertesek pedig...

A legkedvesebb légiutaskísérő kategóriában: 

1. Smartwings Travel Service

2. Qatar Airways

3. KLM Royal Dutch Airlines

A legjobb menetrend kategóriában:

1. KLM Royal Dutch Airlines

2. Qatar Airways

3. British AIrways


A legjobb fedélzeti ellátás: 

1. Turkish Airlines

2. Qatar Airways

3. British AIrways


A legjobb ár-érték arány:

1. Qatar Airways

2. KLM Royal Dutch Airlines

3. Smartwings Travel Service

A négy kategória eredményeinek összesítésével kihirdették Magyarország kedvenc légitársaságát is. 

Az én légitársaságom 2012 felmérés szerint a hazai utazók kedvenc légitársasága: 

1. Qatar Airways (pontszám: 4,64)

2. Turkish Airlines (pontszám: 4,52) 

3. KLM Dutch Royal Airlines (pontszám: 4,49)

Habóczki Zsolt elmondta, a versenyt 2013-ban újra megrendezik, a tervek szerint a szavazás, értékelés már februárban elindul és egész évben várják majd a voksokat, véleményeket a légitársaságokról. 


airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.