Létezik a balatoni korcsolyaszezon!

A szezon tervezhetőségre, a várható hosszára, a jég minőségére, használhatóságára, a megfelelő pályák területi eloszlására kis túlzással azt mondhatnánk, hogy a legbiztosabb a bizonytalanság. Ennek ellenére vétek lenne nem számolni azzal a mintegy húszezer emberrel, aki az idei rövid szezon idején a balatoni településeket kimondottan a korcsolyázás miatt felkereste.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ezen a télen a tavalyihoz képest éppen egyhónapos késéssel, január végén, február elején alakult ki a megfelelő vastagságú jég a Balaton több pontján. Kijelölt pályát először február másodikán a füredi Esterházy strandon nyitottak, majd másnap Siófokon, a tihanyi Belső-tavon, a balatonfűzfői Föveny strandon és szombaton a keszthelyi Városi strandon nyílt újabb pálya. A felsoroltakon kívül több más olyan település volt, ahol hivatalos kijelölés nélkül, egyszerű kiszalagozással, mentő eszközök kihelyezésével, büfé megnyitásával teremtettek lehetőséget a korcsolyázáshoz csúszkáláshoz. A pályák többségén folyamatosan takarították a jégről a ráesett havat, az először kinyitók illemhelyet is biztosítottak a hivatalos nyitva tartási időben. A pályák mindegyike ingyenesen működött.

Az igazi szezon gyakorlatilag kéthetes, két hétvégés volt, mert a havazás és a hirtelen felmelegedés miatt több helyen annyira leromlott a jég minősége, hogy február 18-án már Füreden, Siófokon, Fűzfőn ki sem nyitottak. Este pedig a balatoni vízi rendészet a tó teljes területére kimondta, hogy veszélyes a jégre lépés. Ezzel gyakorlatilag szabálysértéssé minősítette a mégis korcsolyázók tettét. Egyesek vitatták a döntést, mert több helyen még napokkal később is húsz centiméteresnél vastagabb, jó felületű és szilárd állagú jeget lehetett találni, de a jelenlegi keretek között az ilyen helyzetekkel együtt kell élni.

A balatoni korcsolyaszezon az idén is jelentős helyet kapott az elektronikus médiában. Az akarattyai Gumirádli strandon belul sikerült hummeres kísérletnek köszönhetően még a nemzetközi médiába is bekerültünk. De a hazai hírportálok, rádiók, televíziók a két autó kalandja nélkül is rendszeresen informáltak az egyes településeken várható jéghelyzetről, szolgáltatásokról, rendezvényekről.

A korcsolyapályákkal kapcsolatos információkat gyűjtő balatontipp.hu portál szerkesztőinek tapasztalatai szerint a helyi adatok begyűjtésétől számítva alkalmanként 5-6 óra telt el addig, amíg az MTI segítségével egy-egy információs csomag a hazai médiában szétáramolt, alkalmanként 15-25 hírportálon - köztük a legolvasottabbakon is - megjelent.

A fogyasztói oldalról jól mutatja az érdeklődést, hogy csak a füredi Esterházy strandot február első hétvégéjén közel háromezren, a második hétvégén hat-hétezren keresték fel. Hasonlóan jelentős forgalom volt Siófokon, Keszthelyen, Balatonfűzfőn és a rövidebb időre nyitó, de rendezvényeket is szervező Alsóörsön, Fonyódon, Balatonfenyvesen és más településeken is. Balatonfüreden február 11-én úgy megteltek a parkolók, mint jó nyári napokon. A nyitva tartó éttermekben, kávézókban néha várni kellett az üres helyekre. A rendezvényeken egy-egy alkalommal néha több száz liter forralt bor fogyott, de enélkül is nagy volt a forgalom a parti büfékben.

A fentiek szerint önálló szezonként nem nagyon tervezhető a jeges időszak. A vendégeiket előre szervező szálláshelyek csak akkor építhetnek biztosan rá, ha alternatív programban is gondolkodnak a jégszezon elmaradására is felkészülve.

A gyors információ áramlásnak és a potenciális vendégkör gyors reagálásának köszönhetően mégis fontos tényező lehet a korcsolyázás a Balatonnál az egyébként is nyitva tartó vendéglátó- és szálláshelyek forgalmában. Ehhez azonban arra van szükség, hogy ajánlataikkal és szolgáltatásaikkal hasonló gyorsasággal tudjanak reagálni a jéghelyzet változására.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.