„Megyünk a saját utunkon”

Március közepén a nyárra tervezett charterjáratokon rendelkezésére álló kapacitásai jelentős részét már megtöltötte a Sun & Fun Holidays, amely hat év alatt vagyoni biztosítékát több mint tízszeresére emelte.

Tolga Deniz Sariyüce, a társaság ügyve­zetője emlékeztetett arra, hogy az iroda indu­lásakor 54 milliós vagyoni biztosítékot igazolt, 2015-ben pedig már 560 milliós kaucióval rendelkeznek. Az utazásszervező folyamatos forgalomnövekedésének alapja a „válogatott, minőségi árualap”. Ez azt jelenti, hogy csak a magyar piac speciális igényeinek megfelelő szállodákkal kötnek szerződést, és ezek közül több hotelt exkluzívan értékesítenek. Tolga Deniz arra is felhívta a figyelmet, hogy immár két éve teljesen külön vásárolják be terméke­iket a lengyelországi partnercégüktől, mivel a két piac igényei különbözők. A magyarok általában „egy csillaggal többet” keresnek, mint a lengyelek, és a magyar turisták érdek­lődési köre is eltérő. Míg honfitársaink kifeje­zetten igényesek a szálloda elhelyezkedésével, tisztaságával és a személyzet hozzáállásával szemben, addig a lengyeleket inkább az érdek­li, hogy mire terjed ki az all inclusive ellátás.

A forgalom növekedésével párhuzamosan a termékfejlesztés terén számos újdonságot vezet be a Sun & Fun. Az évről évre sikere­sebb klubszállodáikból – Orange Sunny Club – idén már összesen öt működik Egyiptom­ban, Törökországban és Tunéziában. Az eddig megszokott animátorprogramokon túl az idén egy pedagógust is foglalkoztat a Sun & Fun Holidays, akinek az lesz a dolga, hogy komp­lett oktatási modullal bővítse a programot. A terv lényege, hogy a gyerekek ne csak játékos vetélkedőkkel és arcfestéssel töltsék a nyara­lást, hanem játékos formában tanuljanak is. Az Egyiptomban nyaraló gyerekek játékosan megismerkedhetnek a piramisok történe­tével és a fáraók korával, a Törökországban pihenőknek pedig elmesélik, milyen volt az élet a kappadókiai barlanglakásokban vagy a Rodostóba száműzött Rákóczi fejedelem idején. Mindezt élvezetes eszközökkel, inter­aktív módon teszik, így a megtanultak sokkal jobban rögzülnek is az ifjú vendégek fejében.

A magyar utasok Törökországban az Amelia Beach Hotelben és a Quattro Beachen találnak Orange Sunny Clubot, míg Tunéziában a Vincci Nozha Beach, Egyiptomban pedig a Caribbean World Soma Bay és a Palm Beach várja őket. Ezeken felül a törökországi Sunmelia Beachben is lesz magyar animátor. A hurghadai Palm Beachről érdemes tudni, hogy tengerpartját rendszeresen látogatják a delfinek, amelyekkel együtt úszhatnak a különleges tengeri élményekre nyitott turisták.

A klubszállodáknak külön weboldalt szen­teltek, a Sunnyclub.hu oldalon megtalálható az összes fontos információ. A családdal utazók mellett az exkluzív ajánlatokat kere­sőket is speciális választék várja a Sun & Fun Holidaysnél. Ennek a célközönségnek dolgoz­ták ki a tavaly indult Viputazas.hu oldalukat, amely kizárólag exkluzív ajánlatokat tartalmaz. Ez az oldal csakúgy, mint a gyerekklubos és a tour-operátor általános honlapja, csupán információforrásként szolgál az utasok szá­mára, a direkt foglalásokat továbbra sem tá­mogatja a Sun & Fun. Ez az egyik olyan alapelv, amelyet az indulása óta betart a cég: útjaik válogatott viszonteladóknál foglalhatók.

Az online fejlesztések érintik a tour-operátor weboldalát is, amely évről évre új funkciókkal bővül. Amikor egy érdeklődő talál egy olyan ajánlatot, amelyet lefoglalna, rákereshet a legközelebbi viszonteladóra, te­lepülés, utca vagy utazási irodai név alapján. Az adott iroda pedig a Partnerkapun keresztül saját logójával ellátott, testre szabható aján­latot küldhet az utasnak gombnyomásra. A Partnerkapu másik újítása, hogy a foglalá­sai történetét is minden viszonteladó láthatja. Egy képernyőn jelenik meg az iroda előtt az összes aktuális foglalás állása: az előlegek, a hátralékok és a határidők. Fontos napraké­szen nyomon követni, melyik határidő mikor jár le éppen, hiszen számos viszonteladó él a kettő–öt napos opcionális foglalás lehe­tőségével. Az automatizált rendszer előnye, hogy kevesebb a fölösleges munka mindkét fél – utazásszervező és viszonteladó – részé­ről, ráadásul sokkal pontosabb is. A felületről az utazással kapcsolatos összes információt ki tudja nyomtatni az utazási iroda.

Az előttünk álló szezonra optimistán te­kint az ügyvezető, aki hozzáteszi, hogy ha a piac nem is fog nőni, a Sun & Fun Holidays igen. Az előfoglalási időszakban tavalyhoz képest megduplázódott a foglalások szá­ma. Idei újdonság az irodánál a Debrecenből Hurghadára, valamint Antalyára induló charter.

„Élni és élni hagyni” – ez az igazgató szakmai filozófiája, aki ezzel indokolja, hogy csak óvatosan nyitnak új desztinációk felé. Azért nem akarnak például Horvátországgal foglalkozni, mivel rengeteg kis magyar utazási iroda él ebből.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.