Miért jó, ha egy drón köröz a szálloda fölött?

Mivel kiugróan magasan indult az idei év a Hotel Silver Resort Balatonfürednél, ezért Rádóczy Andrea tulajdonos-ügyvezető igazgató biztos volt abban, a nyári csúcsszezon sem alakul másképp. A kedvezőtlen időjárás ellenére is jó időszakot zárnak augusztus végére a Balaton-parti négycsillagos házban, ugyanis 7-8 százalékos átlagáremelést tudtak megvalósítani – ami jelentős bevételnövekedést generált.

Biztató előjelek

Mivel a házban az évkezdet – főleg az amúgy korábban meglehetősen igenscsak gyengén teljesítő – január-február messze a várakozásokat felülmúlta, így jó idei évet reméltek a hotel tulajdonosai, a Barna-Rádóczy házaspár. A kedvező vendégérkezés adatokhoz hozzájárult az enyhe tél is: az emberek szívesen ültek autóba, hogy a fővárosból, Győrből, vagy Bécsből a téli Balaton partjára érkezzenek egy kellemes wellness hétvégére. A 65 szobás házban az első negyedéves számok 16 százalékos vendégforgalomnövekedést regisztráltak, és ez a kedvező statisztika kitartott tavasszal, a nyár kezdetéig is.

Hová tűntek a német ajkú vendégek?

A biztató kezdet után a főszezon számai már gyengébben festettek, mint a tavalyi évben. Azonban mivel a füredi Balaton-parti házban az idei főszezonban 7-8 százalékkal magasabb átlagáron lehetett csak szobát foglalni, mint 2013-ban, azonkívül nőtt a belföldről érkezők száma – így a határon kívülről érkezők forgalomcsökkenését ez kompenzálta. Főként a német nyelvterületről érkezők száma csappant meg idén – ennek fő oka a touroperátori munka lehet. Hiszen annyira keresetté és kedveltté vált Balatonfüred a német, osztrák területekről érkező nyaralók körében, hogy sokkal több hotelt, kisebb panzió szálláslehetőségét kínálja egy-egy külhoni touroperátor, mint a korábbi években. Vagyis a Hotel Silverben Resortban kieső vendégéjszakaszám Füred teljes területére vonatkozólag vélhetően nem csökkent, ezt majd nyilván bizonyítják a szezon végén megjelenő, elemző statisztikák.

Ár- és időjárásérzékeny piac

Furcsa mód a főszezonban nem rettenti el a belföldi nyaralókat a változékony időjárás – amelyben pedig idén július-augusztusban bőven volt részünk. Jóelőre foglalják le a határon belülről érkezők a nyaralásukat, általában egy-két hónappal korábban jön a füredi hotelbe a legtöbb foglalás. Füred és környékének bőséges programkínálata okán akkor sem esik senki kétségbe, ha a strandolás helyett egy-két napig más szabadidő eltöltés után kell néznie, ezért egy-két lemondástól eltekintve majd’ minden vendég megérkezett ezen a nyáron az adott időpontban. Ugyanez azonban nem mondható el a főszezonon kívül: olyankor nagyonis ár- ill. időjárásérzékenyek a vendégek. Egész héten az időjárást figyelik, és az utolsó pillanatban akkor foglalnak be szállást, ha jó időt prognosztizál előre a meteorológia vagy olyan kecsegtető ajánlattal áll elő a ház, ami felkelti érdeklődésüket.

Különleges kínálat kell

Mivel a Silverbe 70 százalékban hazai vendégek érkeznek – a ház szolgáltatásait is ennek megfelelően alakítják. Tavaly nyár végére nyílt meg az Amarillys kávézó, amely a sétálóutca felé is nyitott – ez nagy siker. És szeretik nagyon a szálloda vendégei, hogy oda egy ajándékkupon várja a szobába érkezőket. Újjáépítették a tulajdonosok a wellness részleg egy részét: a finn szaunát, napozószigeteket alakítottak ki, folyamatban van az új sókamra kialakítása is, új bio kezeléseket alkalmaznak, és rendszeresen alkalmaz a ház animátort is – a gyerekvendégek okán. Kerékpárokat vehetnek igénybe a vendégek, élőzene van hétvégeken a ház teraszán, azonkívül smink- és életmódtanácsadás is szerepel ma már a kínálatok között.

Kétéves honlap? Az mára elavult!

Mivel – ez nem titok – a vendégek jórésze ma már sajátmaga, a világhálón keresztül foglalja le szállását, a wellnesshotel két éve készült honlapját idén őszre teljes egészében átalakítják, megújítják. A tetszetős megjelenés érdekében a tulajdonosok egy verőfényes nyári napra drónt is béreltek, és azzal fotóztatták le fentről a szállodát, valamint a hozzá tartozó gyönyörű balatoni panorámát. És mivel új célpiacot keresnek – elsősorban a skandináv és a szlovák területekre gondolnak -, új közvetítő csatornákat illetve olyan online megoldásokat „vetnek be” a siker érdekében, amelyek felkeltik a tőlünk északra lakók figyelmét. „A golfos finnek, svédek, norvégok általában egy hétig szívesen maradnak, és a tavaszi, az őszi időjárás is kedvező számukra. A szlovák vendégkör felé pedig azért fordulunk, mert ezen a nyáron egyre többen érkeztek északi szomszédaink közül hozzánk, számukra könnyen elérhető üdülőhely vagyunk”, mondja a tulajdonosnő, Rádóczy Andrea. Aki az idei nyár összegzéséül még hozzáteszi: „Soha ennél rosszabb nyarat. Ha vendégszámban nem is, azonban bevételben minden várakozásunkat felülmúlta az idei főszezon. Ahogy Füred vendégalakulását elnézem, szerintem másutt is hasonlóan elégedett lesznek a szálláshelyek tulajdonosai, üzemeltető körei.”

Forrás: Vendég & Hotel


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?