Nem fért el a kifutópálya a körgyűrűtől

Kolozsváron a négy éve átadott dél-keleti körgyűrű egy szakaszát is le kell bontani ahhoz, hogy helyet csináljanak a repülőtér két éve épülő új kifutópályájának.

A kolozsvári hírportálok vezető hírként közlik a város két fontos infrastruktúra-fejlesztési projektjének az összeférhetetlenségét, amelyről Eugen Cecan, az Utak és Hidak Regionális Igazgatóságának (DRDP) a vezetője beszélt elsőként egy hét végi televíziós műsorban.

Az útügyi hatóság vezetője elmondta, a 2009-ben átadott - magas töltésen haladó - körgyűrű "elzárja" a repülőtér épülő 3500 méteres kifutópályájának a légi folyosóját, ezért a körgyűrű-szakaszt a kifutópálya szintjén kell újraépíteni. Eugen Cecan hozzátette, egy 3,4 kilométeres útszakaszról van szó, amelynek megépítési költségei tízmillió euróra rúgnak.

Az útügyi szakember azt is elmondta, személyesen figyelmeztette 2008-ban a terelőút tervezőit a tervek összeférhetetlenségére, de a DRDP akkori vezetői nem vették figyelembe észrevételeit.

Horea Uioreanu, a kolozsvári repülőteret működtető Kolozs Megyei Tanács elnöke a Mediafax hírügynökségnek elmondta, a repülőtér kifutópályájának a terve jóval régebbi, mint a körgyűrűé, így az utóbbi terveit kellett volna repülőtér fejlesztési terveihez igazítani. Uioreanu szerint a megye és az útügyi hatóság korábbi vezetése mulasztotta el a tervek összehangolását.

Az önkormányzati vezető azt is megjegyezte, a repülőtér új kifutópályáját két szakaszban tervezte megépíteni az önkormányzat. A jelenlegi szakaszban egy 2100 méter hosszú pálya épül, amelynek az átadását ez év őszére tervezik. Ahhoz, hogy a pályát 3500 méteresre hosszabbíthassák meg, előbb új mederbe kell terelni a Szamos folyót. Az építés eme szakasza csak két év múlva esedékes.

Alin Tise, a Kolozs megyei önkormányzat korábbi vezetője úgy vélte, hamis a tervek összeférhetetlenségéről szóló felvetés. Szerinte elég jelzőlámpát állítani a terelőútra, amely leállítja a forgalmat a nagy méretű repülőgépek fel- és leszállásakor.

A világhálón elérhető műholdfelvételen lemérhető, a tervezett 3500 méteres kifutópálya végétől mintegy 180 méterre halad el a repülőgépek légi folyosóját keresztező körgyűrű.

Forrás: MTI


Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.