Nem fogja kitalálni, hol rendezik a világ legnépszerűbb zenei fesztiválját

3500 kilométer hosszú tengerpart, az Atlasz-hegység hófedte csúcsai, történelmi városok, élő hagyományok, kiváló ízek és a világ legnépszerűbb zenei fesztiválja – ezt kínálja a turistáknak a Marokkói Királyság.

A BuddhaBar Hotel nemrégiben megnyílt kiváló libanoni éttermében, a Baalbekben autentikus fogások kíséretében mutatta be a minap az észak-afrikai ország varázslatos látnivalóit a Marokkói Idegenforgalmi Hivatal varsói irodájának vezetője, Khalid Mimi.

Előadása előtt Nouredine Banomar, Marokkó magyarországi nagykövete, illetve Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese köszöntötte az egybegyűlteket. Amint azt a rendezvényen a kelet-európai piacokért, így hazánkért is felelős szakembertől megtudtuk, 3500 kilométer hosszú tenger-, illetve óceánpart várja hazájában a turistákat.

Mivel azonban még kevés a klasszikus tengerparti üdülőhely – eddig a parti napfürdőzés előnyeit szinte csak Agadir környékén élvezhették a turisták –, ezért a 2010-ben meghirdetett turizmusstratégiában új tengerparti üdülőhelyek létrehozását tűzték ki célul: egyet a Földközi-tenger, ötöt pedig az Atlanti-óceán partvidékén. Az üdülőövezetek közül három már elkészült, ezek egyike az Agadir közelében fekvő Taghazout, egy másik az algériai határ melletti Saidia.

Bár nagy az igény a tengerparti üdülésre, a nyugat-európai törzsvendégek jelentős része már nem luxusszállodába megy, hanem a hagyományos, helyi szálláshelyeket, a riádokat veszi igénybe – tudtuk meg Khalid Mimitől. A riádok olyan régi, hagyományos stílusú udvarházak, amelyeket később vendégfogadásra alakítottak át. Kapacitásuk néhány ágytól maximum 40 szobáig terjed. Áraikat illetően is sokféle igény kielégítésére alkalmasak: egy személyre már 10 eurótól kezdődnek az árak. A riádok különlegessége még, hogy a helyiek szokásait, ételeit, mindennapjait tapasztalhatjuk meg bennük testközelből, itt az sem szentségtörés, ha benézünk a konyhába, hogyan készül a vacsora.

Marokkó 710 ezer négyzetkilométeres területén 35 millióan élnek. Évente 10,5 millió turista látogat az észak-afrikai országba, ezzel a világ 25. leglátogatottabb turisztikai desztinációja Marokkó. Az ország szálláshelyein 200 ezer ágy várja a vendégeket, az ágazat adja a nemzeti össztermék 12%-át. Marokkó turisztikai stratégiájában azt a célt tűzték maguk elé, hogy 2020-ra megduplázzák a hozzájuk érkező turisták számát és ezzel a világ top 20 célországa közé kerülnek. A belföldi forgalomban még komolyabb bővülésre számítanak, megháromszoroznák azt.

Az országot 1500 kilométeres autópálya-hálózat szövi át az Atlanti-óceán partjától az algériai határig. 15 nemzetközi repülőtér és 28 kikötő található Marokkóban, Casablanca a legnagyobb nemzetközi gyűjtő-elosztó pont, ahonnan 100 úti célba indulnak légi járatok.

Az ország turisztikai kínálata elképesztően változatos: Agadirban évente 300 napot süt a nap, Marrakesh környékén két hónapon át még síelni is lehet. Fez történelmi városa olyan, mint ahol évszázadokkal ezelőtt megállt az idő. Marrakesh a legjobb globális úti cél díját nyerte el 2015-ben a Trip Advisor szavazóitól. A Marrakesh-i Gnaoua Fesztivál a világ egyik legizgalmasabb, ráadásul jórészt ingyenes világzenei fesztiválja, amelyen négy nap alatt félmillió látogató fordul meg. A rabati Mawazine Fesztivál ellenben a legnépszerűbb zenei eseménysorozat Marokkóban, amely 10 nap alatt 2,5 millió néző vonz évente.

A természeti és történelmi látnivalók mellett nagy nemzetközi sport-, kulturális és politikai eseményeknek is rendszeresen otthont ad Marokkó. Ezek közé tartozik például egy női extrémsport-verseny, a Rally Aicha des Gazelles, melynek során a kizárólag női versenyzők GPS nélkül, hagyományos térképek segítségével szelik át az országot. A versenynek nem az a célja, hogy minél gyorsabb legyen valaki, hanem ahogy írják honlapjukon: „miközben a versenyzők elveszítik tájékozódási pontjaikat, felfedezik igazi belső értékeiket”.

Marokkó vonzó és elérhető egzotikum a magyarok szemében, ennek ellenére egyelőre mégis kevés tour operator programozza, aminek oka részben talán a közvetlen légi összeköttetés hiánya, a charterpiac utóbbi években tapasztalt szűkülése is volt. A Marokkói Nemzeti Turisztikai Hivatal mostani prezentációja lényegében gesztusértékű is: bíznak benne, hogy ez a számukra jelentős potenciállal bíró kelet-európai régió jelentős bővülést produkál majd a következő években.


Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.