Különösen jutányosan juthattak szállodai szobához tavaly a vendégek Közép- és Dél-Amerikában, ahol 21 százalékkal csökkentek átlagosan a hotelek árai. Elsősorban az újinfluenza miatti aggodalmak faragták le a vendégszámot. Ázsiában ennél mérsékeltebb, csupán 16 százalékos volt az átlagos árcsökkenés, főként az üzleti utazók elmaradása nyomán. Az amerikai és kanadai szállodaárakat ugyancsak a válság mérsékelte, igaz, csupán átlag 14 százalékkal. A kontinensek közül Európa tartotta magát a legjobban: itt csak 13 százalékkal estek vissza az árak. Európában Svájc megtartotta vezető helyét, mint a legdrágább utazási célpont, bár az árak itt is 11 százalékkal mérséklődtek: egy szállodai éjszaka Svájcban átlag 135 euró volt tavaly. A hagyományosan drága észak-európai államok, valamint Olaszország és Nagy-Britannia kivételével a szállodai szobák átlagára az európai országokban 100 euró alatt maradt. A legolcsóbb továbbra is Kelet-Közép-Európa: a Hotels.com kimutatása szerint Lengyelországban és Magyarországon egy szállodai szobáért átlag 70 eurót kellett tavaly fizetni, Csehországban ennél is kevesebbet, 68 eurót. A városok közti globális drágasági rangsort Monte Carlo vezeti, ahol a tavalyi 9 százalékos átlagos árcsökkenés ellenére még mindig 177 euróba került egyetlen szállodai éjszaka. A legdrágább Európán kívüli úticél Abudzabi volt 2009-ben: itt átlagosan 164 eurót kellett egy szállodai szobáért fizetni éjszakánként. (MTI)
Ötéves mélyponton a szállodai árak világszerte
A globális gazdasági válság, az erős euró és az újinfluenzától való félelem miatt tavaly szabadesésben csökkentek a szállodai szobaárak világszerte, és ennek nyomán öt éve a legalacsonyabb szintre estek - derül ki a Hotels.com online hotelfoglalási honlap HPI indexéből, amely világszerte 94 ezer szállodában a vendégek által ténylegesen fizetett szobaárak alapján vizsgálta a földrészeket és az egyes országokat.

Az Accor valóban egyedi élményeket kínáló brandje idén további házakkal bővül
Európa-szerte tovább bővül az egyedi szálláshelyeket kínáló Handwritten Collection.

Fontos mérföldkő a hostellánc életében
Új szintre lépett az a&o Hostels minőségirányítása.

Újabb TRIBE szálloda ennél a reklámügynökségnél
A Grayling Hungary nemzetközi kommunikációs ügynökség tovább bővíti ügyfélportfólióját.

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget
Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán
A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok
Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken
A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei
Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben
A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?
A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.