Rosszabbul élnek, kevesebbet utaznak az angolok

Becsődölt a vezető tengeri hajóutakat közvetítő iroda, a Gill’s Cruise Centre, 600 utast hagyott külföldön a Dream Holidays, a brit Thomas Cook utazásszervező pedig profit figyelmeztetést adott ki.

Alig pár nap alatt jöttek ezek a hírek a ködös Albionból, ahol, úgy tűnik, a vásárlóerő romlása negatívan befolyásolja a lakosság utazási kedvét.

Az ágazat aktuális helyzetéről összefoglalót közlő travel weekly szerint azonban túlzó a Daily Mail bulvárlap álláspontja, miszerint „A kétségbeesett utazási irodák nyomják lefelé az árakat, miközben brutálisan esik a foglalások száma és a vállalatok nyereségessége.” A lap hozzáteszi: „Egyre több brit mond le idén a nyaralásról.”

A Daily Mail szerint az utazási cégek hatalmas akciókat kínálnak 2011 nyarára. Az árcsökkentés nem az, amit az utazásszervezők reméltek júliusra, de elkerülhetetlen – legalábbis szerintük.

Az ING bank online kutatása szerint 10-ből 4 brit lemond a nyaralásról azért, hogy helyreálljon a család pénzügyi helyzete. Ez azonban nem meglepő: komoly tanulmányok bizonyítják, hogy évről évre az otthonmaradás legnyomósabb oka a pénzhiány.

 

Az irodai csődök ellenére, a GfK Ascent által készített friss felmérés szerint mégsem akkora a baj Nagy-Britanniában.

Júniusi foglalások

A 2011. júniusi foglalások csupán 3 %-kal csökkentek előző évhez képest. A Gfk Ascent 1 %-os növekedést jelentett az értékesítés értékében, tehát az árcsökkentés nem széles körű.

A Gfk Ascent 2 %-os csökkentést jelentett az értékesített utak számát tekintve az utazási irodáknál, azonban 2 %-os növekedést az eladott utak értékénél.

Az utazási csomag értékesítése ellenben 1 %-kal még felül is múlta az előző évi adatot, az all inclusive utak értékesítése pedig 12 %-kal nőtt. Míg a rövid utazások értékesítési volumene 5 %-kal, értéke pedig 11 %-kal nőtt. Egyedül a távoli úti célok esetében csökkent 10%-kal az eladott utak száma

Piaci mutatók

A brit szaklap szerint nem szabad túlságosan borúlátónak lenni. A megszorítások nem általánosak egész Európában. A Thomas Cook és a Tui Travel Németországban és Skandináviában is jól szerepel.

Valószínűleg a magas reptéri illeték az, ami miatt a hosszú távú utazások visszaestek Angliában, de ez még nem bizonyít semmit. A GfK Ascent jelentésében például 2011-ben a mexikói foglalások 38 %-kal növekedtek előző év júniusához képest, az Egyesült Államokba pedig 6 %-kal nőtt a britek utazásainak száma.

A GfK Ascent jelentése szerint ugyanakkor nőtt a téli időszakra vonatkozó foglalások száma, és a jövő nyári előfoglalások alakulása is biztató.

A brit Nemzeti Statisztikai Hivatal szerint a kiutazó turizmus fellendülőben van, habár még alulmúlja a 2008-as adatokat. A májusi kiutazások száma 11 %-kal haladta meg az előző évi adat, és csak 2 %-kal volt kevesebb, mint 2009 májusában.

Az összes kiutazás, beleértve az üzleti utakat is, 1 %-kal múlta felül a két évvel ezelőtti adatokat, ami a válság óta a legjobb eredmény.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.