hirdetés
hirdetés

A páratlanul szerencsés trendfordító év

A Hospitality Sales and Marketing Szakmai Baráti kör február 25.-én, kedden tartotta idei első találkozóját a Danubius lánchoz tartozó Hotel Héliában.

hirdetés

Már megszokhattuk, hogy a szakmai találkozók programjait igyekszik úgy összeállítani a tavaly ősszel debütált új szervezőgárda, és ezzel tovább is viszi a hagyományokat, hogy ne csak szigorúan vett szakmai prezentációk mentén adjon valami pluszt az érdeklődőknek, hanem olykor egy kis kikapcsolódással tegye emlékezetessé a vendéglátó szálloda állófogadásával záruló eseményt. A Hélia, mint házigazda, ezúttal az olimpikonjaink által is előszeretettel látogatott wellness részlegébe hívta a baráti kör tagjait egy kis lazító esti szaunázásra, az előadásokat követően.

A páratlanul szerencsés trendfordító év

Rendhagyó volt már a szokásos szállodai bemutatkozás is, hiszen Mácsai Péter értékesítési vezető saját hangja helyett egy Danubius-os kisfilm nyújtotta eszközökkel értékelte az elmúlt évet, amelyet egyszerűen csak páratlanul szerencsésnek aposztrofált a Hélia szemszögéből. A szállodaláncnak immár új arca is van, Weiss Fanni személyében. A hivatalos ruházat mellett, megújultak a weboldalak, amelyek már mobilról is elérhetőek. Van már egységes reklámarculat is, és számos akcióval rukkolt elő a csoport. Árolvasztó akciókkal, zöld szobákkal megújított healthy choice étel-ital választékkal, egységes animációkkal színesített gyermekklubbal, facebook rajzpályázattal szereztek újabb elégedett vendégeket, akikért még kiélezettebb a harc, hiszen egyre erősebb az online közvetítők térnyerése. A befektetett munka és az újítások meghozták az eredményt: rekordmennyiségű díjat zsebelt be a Hélia is, és a foglalási számok is folyamatosan bíztatóan alakulnak. Bózsik András, a szervezők egyikeként, és most konferansziéként vezette fel az érdekesnek ígérkező bemutatkozásokat.

TOP 50

Ezt követően a szervező Szebeni Zsolt, a Turizmus Kft. ügyvezetője Hornyik Adrienn kéréseire válaszolt. A nemrég megjelent turisztikai TOP 50 különszámmal kapcsolatosan számolt be a kiadvány összeállítása körüli kihívásokról, valamint, hogy a kiadvány ráirányíthatja a figyelmet arra, hogy a turizmust leginkább befolyásoló emberek és vállalkozások ma a gazdasági és a politikai környezetben mozognak, kevésbé a szűken vett idegenforgalomban. 

Új generációs városnézés

Szabó Erika egy újdonsággal rukkolt elő. A Teamvision csapata nem kevesebbre vállalkozik, mint egy rejtvényes-játékos-megfejtős, csapatmunkára épülő városfelfedező program meghonosítására, amelynek keretében, természetesen iPad-ekkel felszerelkezve és útnak eredve tudhatunk meg eddig soha nem hallott és látott, izgalmas részleteket fővárosunkról. Más szemszögből kínál tehát élményeket ez az új generációs városnézés, inkább kutakodik, mint nézelődik, inkább mesél, mint adatokkal traktál. Találkozhatunk James Bond világával, és biztosan nem akarunk kimaradni a rengeteg rejtélyes úton-módon megkapott feladatsorból sem, amelyeket vaktérképek, QR-kódok, titkos ügynökök által kapunk meg pontról-pontra haladva, akár hat nyelven és tematizált formában.

Kárt is okozhatnak a vendégvélemények

Ezzel a mondattal kezdte szakmai prezentációját Csobota-Kis Árpád, akit már jól ismerünk a Fagusból. Hogy mennyire reálisak a vendégek esetleges negatív megnyilvánulásai, mikor és milyen módon érdemes ezeket kezelni, mik az ellenszerei az online világban gyorsan szétszaladó, de sokszor közel sem megalapozott csipanyitogatós vagy éppen bicskanyitogatós beírásoknak, arról talán mindenkinek van véleménye és tapasztalata is a vendéglátásban. Megtörtént eseteket járhattunk körbe és véleményezhettünk a PR-szakember előadó jóvoltából, és megoszlottak a vélemények már a helyszínen is arról, hogy egy hibát, vagy negatív megnyilvánulást kell-e, érdemes-e azonnali reakcióval tompítani, vagy várjunk egy kicsit, míg az elégedett, és többségben lévő kommentelők teszik helyre a dolgokat. Itt most nincs lehetőségünk a részletek ismertetésére, ezért is hívjuk fel a figyelmet minden HSM-rendezvényre, melyek során konkrét számokat, eseteket figyelhetünk meg, és tanulhatunk egymás tapasztalataiból, legyen szó ételválasztékról, hideg vizes, vagy éppen fűtés nélkül maradt állítólagos szobákról.

Turizmusfejlesztés és koncepciómárka lesz a napirenden

A szervezők meghirdették a következő alkalmat is, ami március 26-án lesz. Részletekkel a későbbiekben szolgálnak. Ami viszont már bizonyos, hogy számos érdekes programpont között, és ilyennek ígérkezik a Sanoma-féle „Rebrandig Hungary” pályázat is, a HSM meghívását örömmel fogadta el Dr. Nemes Andrea az NGM főosztályvezetője, aki a Nemzeti Turizmusfejlesztési Koncepció véglegesítéséről számol majd be. Az érdeklődés már most elég intenzív, ezért a szervezők a Nemzetgazdasági Minisztérium kérését tolmácsolva, arra kérik a résztvevőket, hogy előzetesen küldjék be a témával kapcsolatos kérdéseiket a HSM Baráti Kör facebook profiljára, a jövő héttel bezárólag: www.facebook.com/hsmszakmaibaratikor.

Bódis Gábor, Hungary NEXT Tourism Destination Marketing
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk