Vajjon, s mikor lészen a Ferihegyre vonat?

A Népszabadság egy csütörtöki cikke alapján egyelőre álom marad, hogy vonattal, gyorsan és hatékonyan érje el az utas a Ferihegyet.

Valóban kevés olyan repülőtér van a régióban, amelyet közösségi közlekedéssel hasonlóan méltatlan körülmények közt lehet elérni, mint a Ferihegyet. Úgy tűnik, hogy ez továbbra is várat magára.

Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivője a lapnak elmondta: hogy tekintettel a küszöbön álló uniós elnökségünkre, a közúti megközelíthetőség áll a fejlesztések központjában. Persze ennek a környéki kerületek és agglomerációs települések is örülnének. Szilágyi hozzátette: A BA egyeztetést folytat a BKV-val egy jegyautomatáról és arról, hogy a terminálokon jegyértékesítő pultokat, utastájékoztató táblákat és térképeket helyezzenek el. A Népszabadság úgy véli: húsz év után ez is valami.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arról tájékoztatta a napilapot, hogy a Ferihegy megközelítési lehetőségeinek kétségkívül bővülniük kell, de a Malév helyzetének rendezése, a reptér szolgáltatási színvonalának javítása jelenleg sürgetőbb feladat. Évi 8–10 millió utas pontos, gyors és kényelmes utazása egyértelműen kötött pályás fejlesztésekkel valósítható meg, a kidolgozandó kormányzati tervek így várhatóan ebbe az irányba mutatnak majd – tették hozzá bizalmat ébresztve a jó érzésű utazóközönségben, amelyik úgy gondolja, hogy a csak a fapados terminálra közlekedő vonat jelen állapotában kevésbé versenyképes közlekedési eszköz.

A nem is olyan rég átadott ferihegyi vasúti megállóhely jelenlegi állapota vetekszik a Kőbánya-Kispesti állomás bontás előtti állapotával. Ellentmondásos az is, hogy csak a Ferihegy forgalmának kisebbik részét bonyolító 1-es terminálra juthatunk el vonattal, míg a hamarosan a SkyCourt-tal bővülő 2-es terminálon ki tudja mikor szállhatunk ki Európát idéző vasúti szerelvényekből, Európát idéző vasútállomásokon.

Persze a BKV-val történő kijutás is felér egy-egy kalandtúrával, és bizony a főváros egyes pontjairól a repülőtérre kijutás időtartam vetekszik egy Budapest-Párizs járatéval.

Jelenleg a Ferihegyre igazán hatékonyan taxival, minibusszal vagy személygépkocsival lehet csak kijutni.

"Kedves utasaink! Üdvözöljük Önöket Budapesten." - szól a repülőtéri hangosbemondó. (Napi Turizmus/nol.hu)


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.