Vége a vad buliknak az Airbnb-s lakásokban?

Az Airbnb új foglalási technológiával harcol a bulik visszaszorításáért, valamint létrehoztak egy Neighborhood Support Line nevű weboldalt is, amelyen keresztül a szomszédok panaszt tehetnek, ha elfajul a party - írja laptársunk az mfor.hu.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nemcsak Magyarországon háborodnak fel a házban lakók, ha túl ricsajosra sikerül egy-egy, a hajnalba áthúzódó, külföldi turisták által rendezett parti. Az alapító cég most egy új technológiát dolgozott ki, amely foglalás előtt átböngészi a felhasználók adatait – például, hogy hányszor és mennyi ideig foglaltak eddig szobát a világ különféle Airbnb-szállásain, és ott volt-e rájuk panasz – és még sok minden mást. Ha kiderül, hogy az adott vendég kockázatot jelent, akkor nem foglalhat le egy egész lakást.

Amikor elindult, a szállodák erőteljes ellenállása közepette, az Airbnb mozgalom, még senki nem sejtette, hogy a hoteleknél sokkal erőteljesebben az adott kiadó lakás környezetében élők fognak tiltakozni eme új szálláskiadási forma ellen. Ez a járvány előtti időszakra volt jellemző, ám azóta ez ismét felerősödött.

A világszerte sikeres szállásfoglaló cég a napokban bevezette az úgynevezett buliellenes technológiát, ennek része, hogy mielőtt a foglalásra rábólintanak, több tényezőt is figyelembe vesznek.



Például azt, hogy az utasok a foglalásaik és az adott helyen való tartózkodás során nem kaptak-e negatív visszajelzéseket, illetve, hogy mennyi időt töltöttek Airbnb-szállásokon, hány napig bérelték az adott lakást, valamint, hogy jellemzően a hét mely időszakában érkeztek. Az új technológia célja, hogy azonosítsa a potenciálisan magas kockázatú foglalásokat, illetve a hozzájuk kötődő bérlőket. Az új rendszert az Egyesült Államokban és Kanadában használják először.

Az elsődleges cél az, hogy megpróbálják csökkenteni a problémás vendégek számát, illetve korlátozni azon szándékukat, hogy túl zajos partikat szervezzenek, amelyek negatívan érintik a házigazdákat, a szomszédokat és az egész lakóközösséget. A cég ezt az úgynevezett partiellenes szisztémát arra találta ki, hogy a foglalási szándék előtt kiderítse, kiről is van szó, a potenciális vendég nem okozott-e már botrányt.

Ha kiderül, hogy az adott vendég kockázatot jelent, akkor nem foglalhat le egy egész lakást, de  privát szobát vagy másfajta szállást igen.



Az új technológia egy „kifinomultabb változata” annak az Airbnb-szabálynak, amelyet először 2020-ban vezettek be. Ebben a vállalat leállította az egész lakások bérbeadását néhány 25 év alatti vendég számára az Egyesült Államokban. Ehhez hasonló rendszert követ Ausztrália, ott az ehhez hasonló szisztémát 2021 októbere óta tesztelik, és a tapasztalatok szerint nagyon bevált.

A nyár elején tette véglegessé tette az Airbnb azt a szabályt, amelyet először 2020 augusztusában, a járvány csúcspontján vezettek be. Ezt követően a cég azt közölte, hogy éves összevetésben 44 százalékkal csökkent az eldurvuló partik miatti panaszok száma.

A cég az ünnepi időszakok során is visszaszorította a lehetséges házibulikat, megakadályozva néhány olyan vendég rövid távú tartózkodását, akikről korábban nem pozitív visszajelzést kaptak, vagy akik lakhelyük közelében foglaltak szállást, az amerikai nemzeti ünnepi hétvégék idején.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.