10-ből kilenc nyaraló hallgatott rádiót

A leghallgatottabb rádió a 15 évesnél idősebb korosztály körében továbbra is a Class FM – derült ki a TNS-Hoffmann–Mediameter konzorcium 2014. június-augusztusi időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből. Az augusztusi hullámból az is kiderült, hogy a nyári utazások alatt is sokan hallgatnak rádiót az autóban.

A június és augusztus közötti három hónap során a Class FM-et a 15 évesnél idősebb korosztályban 2,5 millió fő hallgatta egy átlagos napon. A rangsorban a második helyen továbbra is az Kossuth Rádió áll átlagosan 1,4 millió hallgatóval. A harmadik helyre az Petőfi Rádió került, napi 1,2 millió hallgatójával. A negyedik helyezett a Music FM (779 ezerfő), az ötödik pedig a Dankó Rádió, 371 ezer napi hallgatóval. 

A 18-49 éves korcsoportban is a Class FM a leghallgatottabb rádió: egy átlagos napon, nyári hónapokban, 1 millió 624 ezer fő követte az adó műsorait. A második legnépszerűbb rádiónak e korosztály körében az Petőfi Rádió bizonyult (639 ezer hallgató), míg a harmadik helyen álló Music FM 574 ezer hallgatóval büszkélkedhet, a negyedik helyen ebben a célcsoportban a Kossuth Rádió áll, 377 ezer fővel. Az ötödik helyen álló Juventus Rádió hallgatótábora nyári hónapokban napi mintegy 140 ezer fő volt.

A budapesti 15 évesnél idősebb lakosok körében is a Class FM a vezető rádióadó, amelyet azonban már a Music FM követ. A rangsorban a harmadik helyen az Kossuth Rádió, negyediken az Petőfi Rádió áll, az ötödik pedig a Juventus Rádió. A budapesti adók nagy része megőrizte hallgatói táborát, míg mások, mint például a Music FM, a Jazzy Rádió vagy az Info Rádió növelni is tudta az elmúlt időszakhoz képest.

A 18-49 éves Budapesten élők között is a legtöbben a Class FM-et hallgatják, és a Music FM ebben a korcsoportban továbbra is az előkelő második helyet foglalja el, megelőzve a harmadik helyre kerülő Petőfi Rádiót, a negyedik Kossuth Rádiót, és az ötödik Juventus Rádiót. 2013 nyarával összehasonlítva idén nyáron a budapesti 18-49 évesek összességében is többet hallgattak rádiót, aminek köszönhetően mindegyik budapesti rádió hallgatottsága nőtt az elmúlt egy évben a 18-49 évesek körében.

Az augusztusi kutatás során a kutatócégek arról is kérdezték a válaszadókat, hogy a nyári nyaralások alatt, amennyiben autóval utaztak, mit hallgattak útközben. Megállapítható, hogy nem csendben utazunk, ugyanis az autóval utazók 90 százaléka hallgatott valamit, amely helyzetben a rádió volt a legnépszerűbb. Az utazók 78százaléka mondta, hogy hallgatott autóban rádiót a nyári utazás alatt. Második legnépszerűbb a CD-hallgatás volt 39 százalékkal, míg az mp3-as csatlakozóról való zenehallgatást is 30 százalékuk említette.

 


Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.