12 millió forintra bírságolt a GVH üdülési jog miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Royal Marketing Európa Kft. megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival. A jogsértésért a társaságra kiszabható maximális bírságot, 12.192.100 forintot szabott ki a GVH.

A Royal Marketing Európa Kft. 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetések keretében, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait.

A GVH döntésében megállapította: a vállalkozás valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és e tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik, valamint elhallgatta – megsértve ezzel az ágazati szabályokban foglalt tájékoztatási követelményt –, hogy a fogyasztóknak lehetőségük van elállási joguk gyakorlására a megbízási szerződés megkötését követően. Ezen kívül nem törekedett a jóhiszeműség és a tisztesség alapelvének megfelelő gyakorlatra a fogyasztókkal történő kapcsolattartásában. 

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételekből indult ki.



A GVH súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a másodlagos értékesítés ígérete bizalmi jellegű, a kereskedelmi gyakorlat több szempontból is jogsértőnek minősült, a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebbekből áll, akik minél hamarabb és nagyobb áldozatot is vállalva szeretnék meglévő üdülési jogukat eladni, így kifejezetten nyitottak és érzékenyek az ilyen üzenetekre, valamint a jogsértéssel jelentős előnyre tett szert a Royal Marketing Európa Kft.

A GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást indított az üdülési jog továbbértékesítésével kapcsolatos üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára. A GVH ezzel kapcsolatban figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett a honlapján, amely ide kattintva olvasható. A GVH „Gondolja Végig Higgadtan” elnevezésű kampányának további tájékoztatói a Gondolja Végig Higgadtan menüpont alatt olvashatók.

A weboldalán található leírás szerint a Royal Marketing Európa Kft. marketingszolgáltatásokkal, hirdetésmenedzsmenttel, honlapüzemeltetéssel és -készítéssel, valamint webprogramozással foglalkozik. Az oldalon továbbá eladó magyarországi és külföldi üdülési jogok között lehet böngészni, egy űrlap kitöltésével pedig ajánlatot is lehet kérni az üdülési jogokra.


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.