Lázár János elmondta, hogy ebből az adónemből 7-8 milliárd forintos bevétellel számolnak, az pedig még kérdéses, legyenek-e olyanok, akik a nulla kulcsos sávba tartoznak majd. Úgy vélte, hogy a bizottság valószínűleg elfogadna egy, a nulla és az 5,3 százalék közötti második kulcsot. Ebben még nem született végső döntés - mondta. Megjegyezte, hogy a magyar kis- és középvállalkozásoknak megpróbálnak segíteni, de e téren az Európai Bizottsággal is egyeztetniük kell.
Hozzátette: a jövő héten be kell nyújtani a javaslatot az Országgyűlésnek, és az új törvényt április-május folyamán el kell fogadni. Még ha lesznek is, akik mentesülnek a fizetés alól, lesz reklámadó, és Európában a legmagasabb lesz - rögzítette Lázár János.
A reklámadó hatásaival foglalkozó Reklámadóblog szerint a nulla százalékos adókulcs lehet a "kulcsa" a kisebb, jellemzően hazai tulajdonban álló médiacégek túlélésének, míg a legnagyobb befizetők számára az egykulcsos, 5 százalék környékén rögzített adókulcs nagy könnyebbséget jelent az adó korábbi sávozásához mérten.
Korábban a Kreatív Online is írt az egész médiapiacra kiterjesztett reklámadó hatásáról.
Forrás: MTI
Forrás: Reklámadó blog
Forrás: Kreatív Online