9 tipp, hogy nyaralás alatt is formában maradhassunk

A nyaralás sokak számára olyan felhőtlen, gondtalan napokat jelent, amikor semmivel sem kell foglalkozniuk, csak a pihenéssel és a szórakozással. Kétségtelen, hogy a vízparton való napozás és egésznapos lazítás, a közeli étteremben való kései vacsora, illetve az utána elfogyasztott koktélok csábítóak – de ha a hétköznapokban odafigyelünk az egészségünkre, akkor a vakáció során sem jó ötlet elhanyagolni azt. Ha ugyanis egy kicsit „ellustulunk” és sok mindent megengedünk magunknak, jóval nehezebb lesz visszarázódni a korábbi kerékvágásba.

Ezt persze mondani könnyebb, mint csinálni, de nem lehetetlen! A következő tippeken keresztül bemutatjuk, hogyan maradhatunk fittek a nyaralás alatt is, hogy ne menjen kárba az a sok óra, amit az edzőteremben izzadtunk végig!

Válasszunk szállást okosan!

Sok múlhat a megfelelő apartman vagy hotel kiválasztásán: keressünk olyan helyet, ami saját edzőteremmel rendelkezik vagy aminek van ilyen létesítmény a közelében! Természetesen egy tengerparti kis apartman is jó választás, hiszen kevés motiválóbb dolog létezik a reggeli futásra, mint az, ha a parton kocoghatunk a felkelő nap fényében. Igyekezzünk tehát olyan helyet találni, ahol minél közelebb van valamilyen sportolási lehetőség, hiszen akkor sokkal könnyebb lesz rávenni magunkat a napi mozgásra.

Indítsuk reggelivel a napot!

Nem véletlenül szokták mondani, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Ezzel ugyanis feltölthetjük az energiaraktárainkat, a glükózkészletünket és egésznapos lendületre tehetünk szert. Persze nem mindegy, hogy mit eszünk: válasszunk fehérjékben gazdag reggelit, amiben jótékony zsírok és teljes kiőrlésű szénhidrátok is vannak. A szállás kiválasztásánál arra is célszerű figyelni, hogy legyen lehetőség helyben reggelizni, hiszen ez nagyban megkönnyíti ennek a pontnak a teljesítését.

Ne hagyjuk otthon az étrend-kiegészítőinket!

Ha otthon az L-karnitin, a C-vitamin vagy éppen a kreatin fogyasztása a mindennapjaink része, akkor ne legyen ez másként akkor se, ha vakációzunk! Ez különösen fontos akkor, ha valamilyen immunerősítő készítményt szedünk, hiszen biztosan nem akarunk épp ezeken a napokon összeszedni valamilyen betegséget.

Aktivizáljuk a programokat!

A tökéletes nyaralás mindenki számára mást jelent. Van, aki azt élvezi a legjobban, ha egész nap a parton henyélhet a kedvenc könyvével és egy finom koktéllal, miközben akadnak olyanok is, akik egyszerűen nem tudnak megmaradni egy helyben, mindig valamilyen aktív programot kergetnek. Ha mi és az utazótársaink is ez utóbbi csoportba tartozunk, akkor szerencsénk van, ha nem, akkor pedig szükségünk lesz egy kis noszogatásra és okos tervezésre!

Igyekezzünk minden napot úgy alakítani, hogy legyen benne valamilyen izgalmas, aktív program – ha így teszünk, fel sem tűnik majd, hogy nap mint nap milyen sokat mozgunk! Próbáljuk ki, hogy milyen a szörfözés vagy a SUP-ozás, de akár búvároktatásra is elmehetünk, ha pedig van a környéken egy szépnek ígérkező kilátó, másszunk fel a csúcsra! Amennyiben azt érezzük, hogy egy kis segítségre van szükségünk a nagyobb intenzitású mozgások során, a kreatin fogyasztása segíthet.

Hidratáljunk!

Amikor nyaralunk, hajlamosak lehetünk megfeledkezni a megfelelő folyadékpótlásról, pedig ilyenkor különösen fontos, hiszen a nyári melegben több vizet veszítünk. Egy-egy városnézéssel vagy strandolással eltöltött forró napon legalább három liter vizet fogyasszunk el! Ez egyrészt a hidratálás miatt lényeges, másrészt pedig azért, mert az éhséget és a szomjúságot gyakran összekeverjük. Azaz: ha eleget iszunk, nagyobb eséllyel kerülhetjük el a felesleges kalóriákat.

Készüljünk nassolnivalókkal!

Egy nyaralás során nem egyszerű az összes eshetőségre felkészülni és mindent pontosan megtervezni. Így előfordulhat, hogy megcsúszunk egy-egy programmal, kihagyva egy étkezést, ami azt eredményezi, hogy korgó gyomorral kötünk ki néhány gyorsbüfé előtt. Mivel az ilyen helyeken általában finomított szénhidrátokban és rossz zsírokban gazdag fogásokat kínálnak, érdemes inkább felkészülten útnak indulni a nap elején. Pakoljunk be a táskánkba néhány fehérjeszeletet vagy gyümölcsöket, amikhez vészhelyzet esetén nyúlhatunk! Így nemcsak egészségesebben választunk, de azt is pontosan tudjuk majd, hogy miből és mennyit viszünk be a szervezetünkbe.

Fedezzünk fel gyalogosan!

Kössük össze a kellemeset a hasznossal, és felejtsük el az autónkat – vagy az autóbérlést – az utazás idejére! (Kivételt jelent persze, ha egy körutat terveztünk tenni.) Ahová csak lehet, inkább menjünk gyalogosan, hiszen ezzel nemcsak, hogy sokkal többet láthatunk az adott hely varázsából és kultúrájából, de még a formánknak is jót teszünk vele. Ha van okos óránk, az ilyenkor (is) szuper kiegészítő, hiszen a segítségével pontosan láthatjuk, hogy milyen sokat jelent, ha inkább gyalogszerrel teszünk meg egy-egy távot.

Figyeljünk a pihentető alvásra!

A megfelelő, pihentető alvás a fitt nyaralás egyik kulcsa. Ha ugyanis nem hagyunk időt a szervezetünknek a regenerálódásra – például az egésznapos tengerparti úszómaraton után –, akkor a következő napokon már biztosan nem tud majd a szokott szinten „teljesíteni”. Az alváshiány ráadásul az immunrendszer egészségére is rossz hatással van, így mindenképp érdemes tartani a napi nyolc órát!

Rendeljünk tudatosan!

Kétségtelen, hogy a fitt nyaralás legnagyobb ellensége az a sok-sok gasztronómiai kísértés, ami éri az embert. Mindegy, hogy a Balaton-parton vakációzunk, ahol egymást érik a fagyizók és lángosos büfék, egy olasz városkában, ahol isteni pizzákat és tésztaételeket kínálnak vagy éppen Mallorcán, ahol jéghideg koktélok csábítanak – mindenképpen nehéz lesz ellenállni. Természetesen nem is azt mondjuk, hogy mindenféle élvezettől tartózkodnunk kell, a hangsúly itt inkább a mértékletességen, a rendszerességen és az időzítésen van.

Mint már említettük, a reggeli során érdemes „feltankolni”, de ebédre, majd vacsorára inkább csak valamilyen könnyű ételt, például salátát válasszunk. Az alkoholbevitelt limitáljuk, hiszen ezek az italok rengeteg kalóriát tartalmaznak. Figyeljünk arra, hogy késő este már ne együnk, ha pedig egy-egy napon „bűnözni” szeretnénk, azzal sincs semmi baj, de inkább a délelőtti órákban tegyük, és maximum naponta egyszer! Ha ezekre mind-mind odafigyelünk, a szervezetünket nem viseli majd meg a nyaralás, és hazatérve azonnal visszazökkenhetünk a korábbi kerékvágásba.

Túlszaporodott egy halfaj a Balatonban - arra kérik a horgászokat, minél többet fogjanak ki közülük

A következőkből kiderül, mi áll a különös kérés a hátterében.
Különleges kiállítás látható Újpesten

Szeptember 16-án megnyitották Petrazworld, azaz Szabó Petronella utazó blogger fotókiállítását az Újpesti Kulturális Központ Ifjúsági Házában.
Rendkívüli a helyzet: már a teljes BDPST cégcsoport is beszállt a védekezésbe

A cégcsoport többek közt helyszíni munkával, pénzbeli támogatással, adománygyűjtéssel, kamionok és logisztikai kapacitás felajánlásával száll be az árvízi segítségnyújtásba.
Az árhullám Budapest fürdőit is veszélybe sodorhatja

A Dunán levonuló árhullám a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. több fürdőjét is érinti.
Több mint 200 design tárgy és műalkotás a 360 Design Budapest kiállításon

A felhívásra minden korábbi évet meghaladó pályamű, több mint 90 munka érkezett be
Mi lesz a turistákkal, ha nem lesz Airbnb?

A terézvárosi döntés következményeképpen a kormánypárt is már országos tiltásról beszél.
Nagy Márton: az idei főszezon minden várakozást felülmúlt

A turizmusért felelős tárcavezető értékelte a nyári időszakot.
Borisz kitombolta magát a Balatonnál

Különösen jó hír, hogy a meteorológusok szerint a hét közepére már napsütéses idő és enyhébb szelek várhatók.
Több mint száz szolgáltató kedvez a bringásoknak a Kerékpárosbarát hétvégén

A Kerékpárosbarát applikációban immár több, mint nyolcszáz szolgáltató található meg.
Teljes erdőlátogatási tilalom Gemencen

Megkezdődtek az árvízvédelmi munkálatok, mentik a vadállományt, leáll az erdei vasút, elmaradó ökoturisztikai programok.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.