"Nem munkaerőhiány van, hanem képesség- és képzettség hiány"

„El se jött próbanapra.” „Felvettem, még le sem telt a próbaidő, de már felmondott.”  „Az első néhány nap után világossá vált, hogy mégsem ő az ideális jelölt az adott pozícióra, nem is ért hozzá.” – Ön is hallott, ne adj isten mondott már ilyesmit? Lehet, hogy a munkavállalóval van a gond, de lehet, hogy a cég is tehet többet, hogy elkerülje ezt a problémát. Tóth-Nagy Péter, HIVE Creative Kft. Ügyvezetője, az Utazás kiállításon tartott előadásában az Employer Branding-ről, a munkáltatói márkáról beszélt.

Tóth-Nagy Péter elmondta, hogy tapasztalatai alapján „nem munkaerőhiány van, hanem képesség- és képzettség hiány". Éppen ezért egy cégnek oda kell figyelnie, hogy elérje a (még itthon maradt) szakembereket, és olyan körülményeket biztosítson számukra, amivel meg is tudja őket tartani. Fontosnak tartotta kiemelni, hogy a munkáltatói márka építése során nem csak kommunikációs- és cégvezető, felső- és középvezetők, hanem a különböző szakterületek képviselőinek véleményét is kikérik. Ez nem csupán kommunikáció, hanem stratégia. Ha a munkavállalók valódi véleményére fény derül, akkor könnyebb rálátni a cég valós gyengeségeire és erősségeire. Az előadó például elmesélte, hogy volt olyan vállalat, ahol a dolgozók igen demotiválónak tartották, hogy a mosdóban 4-5 hónapon keresztül nem volt világítás. Valójában nem egy nagy idő- vagy energia befektetést igénylő dologról volt szó, csupán elakadt a kommunikáció.

A munkáltatói márka építése során nagy hangsúlyt kapnak a megfelelő belső kommunikációs eszközök és üzenetek. Segítségével az információk könnyebben áramlanak a felső- és középvezetés valamint a dolgozók között, ennek hatására pedig javul az együttműködésük. A folyamat során konzekvenssé válik a külső és a belső kommunikáció, javul a cég külső megítélése, így könnyebben megtalálja a jövőbeni munkavállalóját, és a  szervezetfejlesztési eszközöknek köszönhetően javul a szervezet hatékonysága.

Tóth-Nagy Péter szerint a toborzás során fontos tudni, hogy az adott szakterületek képviselői hol, milyen platformon érhetőek el, és akár azt is, hogy milyen témákról beszélgetnek leggyakrabban. Például a turizmus-vendéglátásban legkeresettebb szakemberek a szakácsok idegenvezetők, recepciósok, utazási referensek leggyakrabban a munkatársakról, a munkakörülményekről és a pozíciókról beszélgetnek.  Sőt, például a szakácsok esetén, a leglátogatottabb platformok között szerepel olyan felület, ahol arról folyik a diskurzus, hogy érdemes-e, vagy hova lehet elmenni külföldre dolgozni.

Amellett, vagy éppen azért, mert a cég megismeri a jelenlegi és a pontenciális dolgozók igényeit, javítja a kommunikációt és a hatékonyságot, 46%-kal csökkenthető az egy főre jutó toborzási költség, és 28%-al lehet kisebb a fluktuáció.


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.