A koronavírus átírja a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiát is

Fontos bejelentést tett a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese, Könnyid László az alábbi videóüzenetben.

A szakember beszél arról, hogy a világjárvány új helyzetet teremtett a turizmusban, és új célok megfogalmazására, új eszközök meghatározására van szükség. "A megváltozott körülményekhez hozzá kell igazítanunk a Nemzeti Fejlesztési Stratégiát is"  - hangsúlyozta Könnyid László. A bejelentéssel kezdetét veszi a program felülvizsgálata, társadalmasítása, így az elkövekező egy hónapban megosztják a szakmával a dokumentum legfontosabb megállapításait annak érdekében, hogy hazánk jövőbeli turizmusára a lehető legjobb stratégia szülessen. Ehhez kérik a szakmában dolgozók együttműködését.

2017-ben ezt írtuk a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiáról:

"A Kormány által 2017. október elején elfogadott Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 meghatározza a következő időszakban azt a keretrendszert, amelyben az állam és a piac közösen gondolkodik Magyarország turizmusának jövőjéről. A Stratégia a következő 13 év turizmusának nagykönyve, zsinórmértékként szolgál a turizmus minden cselekvő szereplője számára. A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 célja, a magyar turizmus GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása a jelenlegi 10-ről 16 százalékra növekedjen 2030-ra, Magyarország 19 helyet lépjen előre a turizmus nemzetközi versenyképességi listáján, valamint 30 új városból váljon elérhetővé légiközlekedéssel Budapest. Emellett a kereskedelmi szálláshelyeken megduplázódjon a vendégéjszakák száma, a fejlesztéseknek köszönhetően 1000 szállás- és vendéglátóhely újul meg, és a Magyar Turisztikai Ügynökség részvételével 500 projekt valósul meg a következő 13 évben.

A stratégiához illeszkedő fejlesztésekhez a Kormány minden eddiginél nagyobb mértékű, több mint 820 milliárd forint forrást biztosít 2030-ig. A stratégia végrehajtásával Magyarország elfoglalhatja méltó helyét a világ turizmusában.

A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 teljes dokumentuma itt tekinthető meg. 

Egy aminációs kisfilm is született 3 éve, amely így foglalja össze a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 céljait és eszközrendszerét:

{youtube|id=z2SMD46JzZY}

 

 

Forrás: Turizmus Online


Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.
Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.
Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja

Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja 

Új elemként belvárosi korzót is nyitnak a helyi kereskedőkkel együttműködve, illetve gimnazisták saját szervezésű programjait is színpadra viszik.
Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében?

Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében? 

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a 2025-ös kiállítás kapcsán szervezett B2B workshop sikeres volt, amelyet 2026-ban szeretnének továbbfejleszteni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.