A Budapesttel foglalkozó idegenforgalmi eszmecserék ma már elmaradhatatlan szereplője, Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes kijelentette, hogy „nincs sikeres magyar turizmus sikeres Budapest nélkül”. A számokban is mérhető siker a beutazás frontján önmagáért beszél, azonban a főváros továbbra sem a magyar turisták első számú hazai úti célja. Mi több, Szalay úgy tudja, hogy a magyarok harmada nem is járt még Budapesten. Ezen az arányon és a belföldiek által itt elhált vendégéjszakák számán javítana az Utazáson díszvendégként indított erőteljes kampányolás. Persze az is előfordulhat, hogy a magyarok 1/3-a fővárosi hosszú hétvége helyett a következő havi közüzemi csekkek befizetésére kuporgat.
Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál és Turisztikai Központ (BFTK) ügyvezetője nem is annyira burkoltan üzente a fővárosi idegenforgalmi marketinget is érintő turizmusirányítás-átszervezést kiötlőknek, hogy a BFTK-nak „stabil a magyar turizmusban elfoglalt pozíciója”, tevékenységét „a kormány turizmussal kapcsolatos szándékával összhangban végzi”. Elmondta: a BFTK rendelkezik a megfelelően képzett humán erőforrással, az általa kifejlesztett információs irodahálózatnak nincs alternatívája. Néhány órával később ugyanezen a napon Tarlós István sajtótájékoztatón jelentette be, hogy köszönik szépen, a főváros ezentúl is megoldja a fővárosi turizmusmarketinget, de azért az állammal együttműködik.
„Egy dolog sohasem kérdőjeleződik meg: hogy Budapest képes megrendezni egy olimpiát” - osztotta meg meggyőződését dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes. Lesz vagy nem, az olimpiáig is futnak a főváros fejlesztését közép- és hosszú távon megalapozó koncepciók. Köztük a sokat emlegetett turistabuszok és szállodahajók közlekedését is rendező Balázs Mór terv, amely átdolgozás alatt van, amióta Tarlós István úgy találta, hogy a főváros közlekedése „szélsőségesen tömegközlekedés-orientált.” A margitszigeti tisztítatlan szennyvíz Dunába ömlését szünteti meg a sziget 2017-es vizes Vb-re tervezett csatornázása. Téliesítik és az eredeti tervek szerint állítják helyre a hazai modernizmus egyik jeles képviselője, Janáky István által tervezett a Palatinus strandot. Három szakaszban születik újjá a rakpart. A közlekedési rend átszabásával az embereknek lesz köze a Dunához és remélhetőleg megfizethető vendéglátóhelyek is nyílnak. „Az nem lehet, hogy kétezer forintért ihat az ember egy sört” - méltatlankodott Szeneczey. Több ezernyi barnamezős, ipari telek, vagyis a rajtuk álló sorsukra hagyott létesítmények kaphatnak új funkciót az ún. Tematikus Fejlesztési Programok egyikeként. Közülük a leginkább szem előtt lévő Gázgyár 2 évig tartó kármentesítése indulhat idén. Szeneczey felhívta a figyelmet, hogy a gondos és precíz tervezés az alapja az uniós pénzek lehívásának. Ez a következő években 300-400 milliárd forintot tesz ki.
Az enyészetté lett ipari ingatlanoknál egyelőre több érzelmet vált ki a Liget-projekt. Ezzel kapcsolatban Mozsár István igyekezett eloszlatni kételyeket. A zöld felület nem úgy és nem annyival fog csökkenni - nyugtatott a Városliget Zrt. vezérigazgatója. A jelenleg 5,7%-os beépítettségű ligetnek legfeljebb 6,5%-án áll majd valamilyen épület. Mozsár tájékoztatása szerint ténylegesen a park területének 60,2%-a zöld, ami 2018-ra 65-re nő. A 2018 tavasza és 2019 második fele közt átadásra kerülő, megújult Városligetben nem csak a nemzetközi tervpályázaton egyebek mellett Pritzker-díjas építészek által megálmodott múzeumépületek jelentik majd a változást, hanem a park leromlott állapotú infrastruktúrája is ráncfelvarráson esik át. Az új liget Mozsár szerint akár plusz 1 millió bel- és külföldi vendégéjszakát hozhat Budapestnek. Ami miatt az utazási szakma rosszallóan csóválta a fejét, az a Műcsarnok mögötti buszparkoló megszűnése. Mozsár István pénteki előadásán szintén megemlítette az Állatkerten, a vasúti vágányok és elvadult környezetük dzsumbuján túli Vágány utcai 60-70 buszférőhelyes ellentételezést. Nem vált egyértelművé, hogy vajon a Hősök teréhez közelebb tervezett le- és felszálló helyeken a hop on hop off buszok mellett a különjáratok is megállhatnak. A Vágány utca eleje nagyjából 6-700 méterre fekszik a tértől. Képzeljük el ezt a sétát egy nyugdíjas amerikai csoporttal abban a környezetben!