A turisztikai régiók mindegyikében nőtt a külföldi vendégforgalom

Júniusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 15,6, a belföldi vendégeké 8,8 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához képest - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az összes vendégéjszaka 12,0 százalékkal 2,9 millióra emelkedett.

2017. júniusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 16, a belföldi vendégeké 8,8%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit.

A naptárhatástól megtisztított, vendégéjszakában mért külföldivendég-forgalom 15%-kal, a belföldivendég-forgalom 7,7%-kal nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – bruttó árbevétele 22%-kal emelkedett.

A külföldi vendégek száma 13, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 16%-kal (1,4 millióra) emelkedett. A vendégéjszakában mért forgalom több mint fele Budapesten, 16%-a a Balatonnál jelentkezett. A turisztikai régiók mindegyikében nőtt a külföldivendég-forgalom.

A belföldi vendégek száma 12, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 8,8%-kal bővült, és megközelítette az 1,5 milliót. A turisztikai régiók többségében jelentősen, a Balatonnál 3,9%-kal emelkedett a vendégéjszakák száma.

A belföldivendég-éjszakák 30%-át a Balatonnál, 13-13%-át Budapest–Közép-Dunavidéken és Észak-Magyarországon regisztrálták a kereskedelmi szálláshelyek.

A szállodák szobakihasználtsága 6,2 százalékponttal, 64%-ra nőtt.

A kereskedelmi szálláshelyek bevételei a vendégforgalomnál dinamikusabban nőttek. Az összes bruttó árbevétel 22%-kal (44 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 24%-kal (27 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 17%-kal (9 milliárd forintra), az egyéb szolgáltatások bevétele 22%-kal (9 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 27%-kal többet, 1,9 milliárd forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A kereskedelmi szálláshelyek közül 2257 egységnél volt lehetőségük a vendégeknek SZÉP-kártyával fizetni.

2017. június 30-án az előző év azonos időpontjához képest:

Hazánkban 3261 kereskedelmi szálláshely működött, 1,2%-kal több az előző év azonos időpontjához képest. A 91 ezer kiadható szoba kétharmada szállodában állt rendelkezésre. A férőhelyek száma megközelítette a 307 ezret, ami 3,3%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól.

2017. január–júniusban az előző év azonos időszakához képest:

Az első félévben a szálláshelyek 11%-kal több, összesen 12,2 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 13%-kal (6,4 millió), a belföldi vendégek 8,3%-kal több (5,8 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 4,7 százalékponttal, 55,1%-ra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 17%-kal több, 197 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

Forrás: KSH


A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.