A Z generáció utazási szokásairól

Egy Z generációs magyar fiatal előre, tudatosan tervezi az utazásait, sokszor szeptemberben kel útra, és pár napot tölt el valamelyik európai nagyvárosban, ahová kevés holmit visz magával és szinte sosem köt biztosítást. A Kiwi.com online utazási technológiai vállalat azonosította a Z generáció jellemző utazási szokásait.

A Z generáció (a 90-es évek végétől a 2010-es évekig születtek) csoportja világszinten nézve is meglehetősen homogén: ugyanazokat a zenéket hallgatják, ugyanazokat a tartalmakat fogyasztják az interneten és ugyanazok hatnak rájuk. Az okoseszközökön kívül kevés tárgyi dologra költenek, inkább utazásokat, élményeket gyűjtenek. Íme, utazási profiljuk.

Megfizethető árú repülőjegyek, 1-3 napos utazás: A megfizethető árú repülőjegyek és az utazások rövid időtartama miatt az európai fővárosok, London, Párizs, Milánó, Barcelona vagy Berlin évek óta a legtöbbet foglalt desztinációk listájának élén állnak. A Z generáció nagy része (80%) leginkább a villámlátogatásokat kedveli és 1-3 napot tölt a kiválasztott városban.

Előre terveznek, de az utasbiztosítással nem törődnek: Jellemző, hogy előre terveznek, mivel 35 százalékuk több mint 30 nappal korábban, közel negyedük pedig 15-30 nappal az utazás előtt lefoglalja repülőjegyét. Szeretnek könnyen utazni, 10-ből 8-an egyáltalán nem adnak fel poggyászt és csupán minden 25. köt utasbiztosítást. Leginkább egyedül vagy kortársaikkal kelnek útra: 71 százalék egyedül vág neki az útnak és csak 23% visz magával valakit az utazásaira. Az adatok azt mutatják, hogy aki nem a magányos utazást választja, azok közül 22,48% utazik az azonos korú, 18-25 év közötti fiatalokkal, és csak 2,51% a 41-60 évesekkel.

Sláger a nyár és a szeptember, minden 4. foglalás alkalmazáson keresztül történik: A generáció körében legnépszerűbb időszak utazás szempontjából a nyári hónapok és a szeptember, novemberben elég ritkán kelnek útra. A technológia mindennapjaik kulcsfontosságú része.

Vajon a magyar fiatalok különböznek-e a többi európai Z generációstól? Minden vizsgált ország* Z generációs fiataljainak kedvenc városa London, ide repülnek a legtöbbet. A csoport nagy része a magyarokhoz hasonlóan 1-3 napos utazásokra megy elsősorban kedvenc európai nagyvárosaiba, a spanyol fiatalok szívesen maradnak országhatáron belül is. A többség szintén szeret egyedül utazni, bár ebben mi magyarok vezetünk, de csak hajszálnyival a lengyelek (70%), szlovákok (68%) és csehek (67%) előtt.  

*Spanyolország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország adatait vetettük össze a magyar adatokkal

Forrás: kiwi.com


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.