A Z generáció utazási szokásairól

Egy Z generációs magyar fiatal előre, tudatosan tervezi az utazásait, sokszor szeptemberben kel útra, és pár napot tölt el valamelyik európai nagyvárosban, ahová kevés holmit visz magával és szinte sosem köt biztosítást. A Kiwi.com online utazási technológiai vállalat azonosította a Z generáció jellemző utazási szokásait.

A Z generáció (a 90-es évek végétől a 2010-es évekig születtek) csoportja világszinten nézve is meglehetősen homogén: ugyanazokat a zenéket hallgatják, ugyanazokat a tartalmakat fogyasztják az interneten és ugyanazok hatnak rájuk. Az okoseszközökön kívül kevés tárgyi dologra költenek, inkább utazásokat, élményeket gyűjtenek. Íme, utazási profiljuk.

Megfizethető árú repülőjegyek, 1-3 napos utazás: A megfizethető árú repülőjegyek és az utazások rövid időtartama miatt az európai fővárosok, London, Párizs, Milánó, Barcelona vagy Berlin évek óta a legtöbbet foglalt desztinációk listájának élén állnak. A Z generáció nagy része (80%) leginkább a villámlátogatásokat kedveli és 1-3 napot tölt a kiválasztott városban.

Előre terveznek, de az utasbiztosítással nem törődnek: Jellemző, hogy előre terveznek, mivel 35 százalékuk több mint 30 nappal korábban, közel negyedük pedig 15-30 nappal az utazás előtt lefoglalja repülőjegyét. Szeretnek könnyen utazni, 10-ből 8-an egyáltalán nem adnak fel poggyászt és csupán minden 25. köt utasbiztosítást. Leginkább egyedül vagy kortársaikkal kelnek útra: 71 százalék egyedül vág neki az útnak és csak 23% visz magával valakit az utazásaira. Az adatok azt mutatják, hogy aki nem a magányos utazást választja, azok közül 22,48% utazik az azonos korú, 18-25 év közötti fiatalokkal, és csak 2,51% a 41-60 évesekkel.

Sláger a nyár és a szeptember, minden 4. foglalás alkalmazáson keresztül történik: A generáció körében legnépszerűbb időszak utazás szempontjából a nyári hónapok és a szeptember, novemberben elég ritkán kelnek útra. A technológia mindennapjaik kulcsfontosságú része.

Vajon a magyar fiatalok különböznek-e a többi európai Z generációstól? Minden vizsgált ország* Z generációs fiataljainak kedvenc városa London, ide repülnek a legtöbbet. A csoport nagy része a magyarokhoz hasonlóan 1-3 napos utazásokra megy elsősorban kedvenc európai nagyvárosaiba, a spanyol fiatalok szívesen maradnak országhatáron belül is. A többség szintén szeret egyedül utazni, bár ebben mi magyarok vezetünk, de csak hajszálnyival a lengyelek (70%), szlovákok (68%) és csehek (67%) előtt.  

*Spanyolország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország adatait vetettük össze a magyar adatokkal

Forrás: kiwi.com


Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.
Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért 

Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.
Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.
Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe

Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe 

A projekt a Visegrádi országok zarándokturizmusának támogatását célozza meg.
Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról

Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról 

Magas volt a belföldi vendégforgalom 2024-ben, a vármegyék nyertese Veszprém volt, ahol több mint egymillió hazai vendéget fogadtak.
Elérhető állások a vendéglátás és idegenforgalom területén

Elérhető állások a vendéglátás és idegenforgalom területén 

Az emberek szabadidejüket szívesen töltik az otthonuktól távol, mert így egy kicsit ki tudnak törni a megszokott mókuskerékből. A szabadság alkalmat ad arra, hogy kiszabaduljanak a hétköznapok monoton rutinjából. De mi a helyzet azokkal, akik azért dolgoznak, hogy más jól érezhesse magát a pihenése alatt?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.