Az egzotikus országok vonzzák a legjobban a fiatalokat

A nyaralási szezonban a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség és az STA Travel utazási iroda közös kutatásában a 18 és 24 év közötti fiatalok utazási szokásait vizsgálta meg internetes kereséseik alapján. 

Az STA Travel utazási iroda arra volt kíváncsi, hogy mik a fiatalokra jellemző külföldi utazási szokások, ezért a Klikkmániával együtt megvizsgálták az STA Travel fizetett forgalomból származó adatait az elmúlt 2 évre vonatkozóan.

Az elemzésből kiderül, hogy a teljes látogatottság alapján még mindig az egzotikus országok és városok a legnépszerűbbek. A listát az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb és legfényűzőbb városa, Dubaj vezeti Thaifölddel párhuzamosan – mind a két kulcsszóra átlagosan 1300 keresés érkezett havonta. A legkeresettebb távoli szigetnek Indonézia talán legszebbike, Bali bizonyult.

A „Bali utazásra” átlagosan ezer keresés jellemző havonta, ami nem meglepő, ugyanis a sziget paradicsomi hangulata lehengerlő a korallzátonyaival, és trópusi hangulatával.

Messzire szeretnek repülni

A fiatal generációról a kutatás alapján elmondható, hogy külföldi utazásaik célpontjául előszeretettel tűzik ki az Amerikai Egyesült Államokat. Az USA-n belül az ország legnépesebb városába, New Yorkba vágynak leginkább a 18 és 24 év közöttiek, de sokakat vonz a pálmafákkal és homokos tengerpartjával a Florida állambeli Miami is.

De nem mindig szeretnének ennyire messze utazni: Törökország is előkelő helyen szerepel a keresések alapján, ami teljes mértékben érthető, hiszen az ókorra visszanyúló történelmüknek, kultúrájuknak, építészeti remekeinek és a török riviérának köszönhetően mindenki megtalálja a saját kikapcsolódásához legmegfelelőbb programot.

A törökök után a britekhez vágynak leginkább a vizsgált korosztály tagjai, Anglia fővárosába, Londonba. Kultúrája és nevezetességei bárki számára vonzóak lehetnek, hiszen ki ne vágyna egy olyan városba, ahol pár nap alatt bejárhatja többek között a British Museumot, a Buckingham-palotát, megcsodálhatja a Tower Bridge-t, a Big Bent, Shakespeare Globe színházát, vagy éppen a Madame Tussauds múzeumot.

A kutatás alapján népszerű úticélnak számít a 18 és 24 közöttiek körében Európa kiemelkedő kulturális városa, Párizs is, ami rengeteg látványosságával nem véletlenül vonzza a magyar fiatalokat, és csábítja őket repülőjegyvásárlásra a francia fővárosba.

A teljes korcsoportra jellemző, hogy a hazánkhoz legközelebb Prágába keresünk kedvező utazási lehetőségeket, köszönhetően többek között annak is, hogy a cseh fővárosban egy hosszú hétvégét akár pár tízezer forintból is ki lehet hozni. 

Imádjuk az olcsó és last minute ajánlatokat

A teljes korcsoport kereséseiből megállapítható, hogy szeretnének olcsón utazni, amit mi sem bizonyít jobban, mint a havi átlagos 14 800 keresés az „olcsó repülőjegy”, 1600 keresés a „last minute repülőjegy”, és megközelítőleg ezer a „fapados repülőjegy” kulcsszavakra.

A 18-24 éves korosztálynál a kedvezményes utazási feltételeken kívül a kutatásból az is kiderül, hogy szeretik a kényelmet, és ha már rendelkeznek néhány éve jogosítvánnyal, külföldön is előszeretettel használnák azt, mivel havonta közel 700-an ütik be a keresőbe az „autókölcsönzés” szót.

A kedvező utazáshoz a szállás optimalizálása is elengedhetetlen, amihez modern, új lehetőségeket keresnek. A couchsurfing erre nyújt alternatív megoldást, és népszerűsége egyre nagyobb a fiatalok körében, hiszen a szállásadó legtöbbször nem csak a vendéglátó szerepét tölti be, hanem az idegenvezetőét is.

Természetesen csoportos utazásnál nem kézenfekvő ez a megoldás, de az egyedi utaknál a kalandvágyók számára ideális lehet. 

Hajdú Attila, az STA Travel ügyvezetője elmondta: „Nagyon örülünk, hogy évek óta egyre több fiatal nyitott a külföldi utazásokra, legyen szó akár csoportos, akár egyéni szervezésről.

Fontos azonban, hogy körültekintőek legyenek a foglalási oldalakkal kapcsolatban, és megismerjék a legjobb konstrukciókat az utazásokhoz a repülőjegyek, a szállás és az autóbérlés tekintetében is.”

„A keresőmarketingnek és a kereső optimalizálásnak egyre nagyobb szerepe van az utazási szegmensben is, mivel a felhasználók a legjobb ajánlatokat keresve legtöbbször az online felületeken tájékozódnak. Ahhoz, hogy naprakész információkkal rendelkezzünk a fogyasztóinkról, elengedhetetlen, hogy megismerjük a szokásiakat, amire a megfelelő szakemberek segítségével a keresőmarketing a legköltséghatékonyabb eszköz lehet” - mondta el Asztalos Levente, a Klikkmánia ügyvezetője.


Indul a Best of Sopron

Indul a Best of Sopron 

A nagykövetek a számukra legkedvesebb élmények és emlékek alapján tesznek személyes ajánlásokat.
Kortárs szobrászati kiállítás Köveskálon

Kortárs szobrászati kiállítás Köveskálon 

A Káli Art Inn kertjében kiállított különleges alkotásokat minden évben neves szakmai zsűri bírálja egy verseny keretében – így történt ez idén is.
Friss NGM-jelentés a külföldi vendégérkezésekről Q1 alatt

Friss NGM-jelentés a külföldi vendégérkezésekről Q1 alatt 

2025 első negyedévében közel 3,2 millió vendég érkezett a magyarországi szálláshelyekre, 8,4 százalékkal több, mint 2024 azonos időszakában.
Új ritkaságokkal bővült a dörgicsei autógyűjtemény

Új ritkaságokkal bővült a dörgicsei autógyűjtemény 

Köztük a legendás Ferrari Testarossa és De Tomaso Mangusta.
Budapestre érkezik a Gustav Klimt interaktív tárlat

Budapestre érkezik a Gustav Klimt interaktív tárlat 

Az The Immersive Experience kiállítás május 19-től látható.
Hazai strandok listája, ahol legfőbb szempont a kutyabarátság

Hazai strandok listája, ahol legfőbb szempont a kutyabarátság 

Strandok, ahol négylábú barátokat is örömmel fogadják a tikkasztó nyári napokon.
Világhírű írótól kerül kalapács alá a Vaszary-festmény

Világhírű írótól kerül kalapács alá a Vaszary-festmény 

Hollywoodi világsztár családjától érkezik Budapestre a Virág Judit Galéria tavaszi aukciójának egyik szenzációja.
Ünnepel a Cserkeszőlői Fürdő

Ünnepel a Cserkeszőlői Fürdő  

Május 1-jén a jubileumi ünnepség keretében izgalmas programokkal és kedvezményekkel várják a látogatókat.
Előremutató tanúsítvány a Cityrama DMC-nek

Előremutató tanúsítvány a Cityrama DMC-nek 

A díj a Cityrama DMC hosszú távú erőfeszítéseit ismeri el a fenntarthatóság és a vállalati, társadalmi felelősségvállalás (CSR) terén.
Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.