Mint ezzel kapcsolatban küldött közleményükben kifejtik, a változás eredményeképp teljeskörűvé válik az MTÜ hivatásturisztikai munkája: ezentúl a már eddig ellátott nemzetközi értekezleteket és jutalomutakat ösztönző tevékenységei mellett erős fókuszt kap a szövetségi kongresszusok piacának erősítése.
Azt is hozzáteszik, hogy céljuk, hogy 2030-ra duplájára növelje a hazánkba vonzott nemzetközi kongresszusok számát, valamint erőteljesen serkentse a nagyvállalati utakból származó bevételt, illetve a vállalati rendezvények forgalmát. A terület fejlődésének jelentőségét jól mutatja, hogy az nemcsak a hazai turizmus versenyképességét befolyásolja, hanem kihat a teljes magyar gazdaságra is.
Az MTÜ vette át év végétől a Kongresszusi Iroda feladatait. A hivatásturizmus (MICE, vagyis Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), amelynek jelentős részét képezik a nagy létszámú, nemzetközi szövetségi konferenciák, kongresszusok és jutalomutak, kiemelt szerepet játszik a hazai turisztikai ágazat életében, hiszen azok résztvevői a szabadidős turisztikai költésekhez képest közel 30 százalékos többletbevételt generálnak. Ezentúl jelentőségét emeli, hogy az üzleti utazók gyakran magánemberként, családjukkal is visszatérnek később, így megtöbbszörözik az üzleti eredményt.
A kongresszusok kihatnak a teljes magyar gazdaságra is, hiszen olyan fontos iparági területek fejlődését is előmozdítják, mint az általános infrastrukturális és pénzügyi befektetési szektor vagy a tudásösztönzés. Mindezen elérhető előnyök és eredmények fokozása érdekében az MTÜ valósítja meg a továbbiakban a hivatásturizmus ezen ágának ösztönzését építve az eddig szerzett szabadidős és vállalati turizmusirányítási tapasztalatokra.
Mint hozzátették, az MTÜ hosszútávú célja, hogy 2030-ra a nemzetközi kongresszusok száma a jelenlegi duplájára növekedjen. Továbbá célul tűzték ki, hogy másfélszeresére emelkedjen az „incentive” vagyis vállalati jutalomutakból származó bevétel és 20 százalékoskos növekedést érjen el a Magyarországon tartott vállalati rendezvények forgalma. Mindezen célok első lépéseként a hazai szolgáltatók hatékony szakmai támogatását szem előtt tartva elindul a Konferencia Nagyköveti Program.
Az ügynökség országspecialistái számos fontos piacon folytatnak értékesítési tevékenységet, szerveznek workshopokat és turisztikai vásárokon való megjelenést, illetve indítanak nemzetközi sajtókampányokat, melyek alapját képezik majd az új szegmenst célzó stratégiának. Az elmúlt negyedévben olyan meghatározó nemzetközi rendezvényeken, mint az IBTM, vagy a Partence szakmai szövetség workshopjai, valamint a Northstar Travel Group amerikai beszerzőket célzó találkozója, továbbá számos tárgyalás (sales call) keretében népszerűsítették a partnerek körében a hazai kínálatot. Új piacként most először Csehországot és Lengyelországot is megcélozták az értékesítő szakértők fontos találkozási lehetőségeket biztosítva a hazai szállodáknak és utazásszervezőknek.
Végül azt is jelezték, hogy az új működési modell hosszútávon arra is lehetőséget biztosíthat, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból nyert elemzésekkel az ügynökség kutatói részlege hatékonyabban támogassa a hivatásturisztikai terület működését.
Forrás: MTÜ / Turizmus Online