Az új szlogen irányt adhat a jövőbeli marketingnek

Az idei, immár harmadik megyei szintű turisztikai konferenciának Kiskunhalas adott otthont, ahol neves szakmai előadók beszéltek az országos és nemzetközi trendekről, fejlesztési tervekről. Az országos fejlesztési elképzelések mellett a Bács-Kiskun megyei turisztikai beruházásokat és a jövőbeni elképzeléseket, valamint együttműködéseket is megismerhette a hallgatóság.

Rideg László a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés elnöke köszöntőjében beszélt megyénk értékeinek megőrzésének fontosságáról, az összefogásról és a megyei önkormányzattal való együttműködésről, amely a bizalmon és a szakmaiságon alapszik. A turisztikai és infrastrukturális fejlesztések döntő többsége a megyei önkormányzat koordinálásával, szakmai támogatásával valósul meg szerte Bács-Kiskunban. Az együtt gondolkodás jó példájaként ismertette, hogy a következő év elején közel 30 település közösen állít ki az Utazás kiállításon. Bács-Kiskun megye Kecskeméttel együtt lesz a rangos nemzetközi esemény díszvendége.

A meghívott előadók között volt Dr. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, aki előadásában ismertette az országos irányvonalakat és azok megyei szintű vetületét. A 2020-ig tartó időszakban folytatódik az országmárka-építés, amely a kiemelt turisztikai régiókon kívül kiterjed a kisebb desztinációkra is. A vezérigazgató beszélt a WOW Hungary - „Magyarország a csodák soha ki nem apadó forrása” - már működő kampányról, amellyel az országimázst építik külföldön és belföldön egyaránt. A távlati célok között kiemelte, hogy 2030-ra az évi 30 millióról 50 millióra növelnék a vendégéjszakák számát, ehhez azonban komoly versenytársakkal kell megküzdeni a turistákért. Az „ütőerek” megerősítése után a „hajszálereket”, a vidéket kell megújítani, hogy a kínálat 2030-ra el tudja érni az osztrák minőséget. Ezért a kormányzat 828 milliárd forintot kíván fordítani az elkövetkező években fejlesztésekre. A közeljövőben 500 turisztikai fejlesztés, 1000 szállás és vendéglátóegység tud megújulni országosan. 2020 után újra várhatóak gyógyhely és fürdőfejlesztések is.

A vezérigazgató bejelentette a következő év elején Bugacra érkező 4 milliárd forintos kiemelt fejlesztést, amely az egyik fontos lépése a települést érintő komplex beruházásoknak. A további fejlesztések ügyében a körzet országgyűlési képviselője Lezsák Sándor már előrehaladott tárgyalásokat folytat a turisztikai ügynökséggel.

Az eladók között Bányai Gábor, a térség országgyűlési képviselője beszélt a megyei középszint fontosságáról, amely az országos turisztikai ügynökség mintájára megyei léptékben képes lehet koordinálni a fejlesztéseket és aktívan részt vállalni a megyei turizmus katalizálásában. Szükségesnek látja, hogy egy igazán nagy attrakció helyet kapjon megyénkben, amely akár milliós nagyságú látogatót képes lenne vonzani térségünkbe, és ezzel az egész megyére pozitív hatást gyakorolna. Egy évekkel ezelőtti elképzelést ismertetett, a História Park nevű grandiózus szórakoztató centrumot. A történelmi park a magyar történelem jeles eseményeit, csatatereit, épületeit vonultatná fel, ahol színészek, statiszták az „élő törtélelembe” vezetnék be a turistákat.

A Bács-Kiskun Megyei Turizmusfejlesztési és Marketing NKft. ügyvezetője, Csáki Béla előadásában bemutatta a már elkészült, illetve folyamatban lévő megyei fejlesztéseket. A Bács-Kiskun megyei Települési- és Területfejlesztési Operatív Program keretében közel 20 települést érintő fejlesztés valósul meg megyénkben, amelyeket döntő többségében a megyei önkormányzat gazdasági társasága koordinálja. Az ügyvezető beszélt a kerékpárutas fejlesztésekről és azok nemzetközi

hálózatokhoz való csatlakozásáról. Megyénk turizmusának fejlődése az országos és nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolása a feladat, amelyben az összefogás, a bizalmon alapuló együttműködés lehet a siker kulcsa. Ebben a feladatban a megyei szervezetnek központi szerepe kell, hogy legyen, és katalizátorként elő kell segítenie a turizmus szereplőinek együttműködését, az irányok kialakítását. Az ügyvezető előadásában bemutatta az új megyei arculatot és a szlogent: „Bács-Kiskun boldoggá tesz...”

Az előadók sorában szerepet kapott Dr. Piskóti István egyetemi tanár, aki bevezette a szakembereket a megyei marketingstratégiába, kitérve a megyei turizmusban betöltött fontos szerepére. A professzor szerint az új szlogen irányt adhat a jövőbeli marketingnek. Az új arculat illeszkedik az új trendekhez, az országos imázshoz, provokatív mivoltával mindenkiben érzelmet ébreszt, cselekvésre hív és véleményt alkot. A „boldoggá tesz” gondolat könnyen adoptálható a turizmusra, hiszen szervesen illeszkedik az élményt kereső turisták igényeihez. Mindezek új feladatok elé állítják a turisztikai szolgáltatókat, akik a piacon megjelent „Y” generáció elvárásait is kiszolgálják. A digitalizálódás térnyerésével, az új online és offline marketing megoldások alkalmazásával, új élmények adásával lehet csak sikeres a jövő turisztikai szolgáltatója.

A házigazda Kiskunhalas részéről Fülöp Róbert polgármester mutatta be a város turisztikai beruházásait. Többek között a konferenciának helyt adó Thorma János Múzeumot. A településvezető beszélt a híres halasi csipkéről és a Csipkeház megújulásáról, a több mint 300 milliós fürdőfejlesztésről, a gyógyhely címről és az ezzel együtt járó közel milliárdos infrastrukturális beruházásról, a Csetényi parkról. Megújul a nagy múltú halasi lovasélet is, hiszen közel 600 milliós beruházás fogja korszerűvé varázsolni a lovaspályát. A beruházásoknak köszönhetően a város felkerül Bács-Kiskun kiemelkedő turisztikai célpontjai közé. Halas már nem csak a csipke városa lesz, hanem a gyógyvíz, az aktív pihenés egyik fellegvára is.

A konferencia vendégei még számos érdekes szakmai előadást hallgathattak meg, köztük Reményiné Tihanyi Klára, a Hungexpo stratégiai és üzletfejlesztési igazgatóját, aki megyénk díszvendég szerepéről és az ebben rejlő lehetőségről beszélt. Képet kaphattak a szakemberek az Alsó-Ausztriában már jól működő kerékpáros turizmusról és ennek megyénkben megvalósítható lehetőségeiről Gertheis Antal előadásában. Katona Ilona volt turisztikai regionális igazgatótó pedig bemutatta a „nyíregyházi jó példát” a komplex turizmus fejlesztésére. A legmodernebb kommunikációs és marketing eszközöket, megoldásokat Hegedűs Anita egyetemi oktatótól, Anders Tamástól, a szallasmarketing.hu vezetőjétől és Kondor Alberttől, a lokalitas.hu képviselőjétől hallgathatták meg a konferencia résztvevői. Az influencerek, blogok szerepéről, ezek használatáról a turizmusban, Bánki Attila tartott meglepő, de hatásos előadást a turisztikai szakembereknek.


Jön: háború utáni és kortárs művek aukciója

Jön: háború utáni és kortárs művek aukciója 

Keserü Ilona drámai képe 40 millió forintos kikiáltási árról indul a Virág Judit Galéria árverésén.
 Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen

Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen 

Új távokkal és felejthetetlen hangulattal ünnepelte 18. születésnapját a BSI kerékpáros eseménye.
Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket

Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket  

A korlátozáson kívüli területeket érintik a változások.
Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat

Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat 

Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk élményeit.
A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.