Az új szlogen irányt adhat a jövőbeli marketingnek

Az idei, immár harmadik megyei szintű turisztikai konferenciának Kiskunhalas adott otthont, ahol neves szakmai előadók beszéltek az országos és nemzetközi trendekről, fejlesztési tervekről. Az országos fejlesztési elképzelések mellett a Bács-Kiskun megyei turisztikai beruházásokat és a jövőbeni elképzeléseket, valamint együttműködéseket is megismerhette a hallgatóság.

Rideg László a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés elnöke köszöntőjében beszélt megyénk értékeinek megőrzésének fontosságáról, az összefogásról és a megyei önkormányzattal való együttműködésről, amely a bizalmon és a szakmaiságon alapszik. A turisztikai és infrastrukturális fejlesztések döntő többsége a megyei önkormányzat koordinálásával, szakmai támogatásával valósul meg szerte Bács-Kiskunban. Az együtt gondolkodás jó példájaként ismertette, hogy a következő év elején közel 30 település közösen állít ki az Utazás kiállításon. Bács-Kiskun megye Kecskeméttel együtt lesz a rangos nemzetközi esemény díszvendége.

A meghívott előadók között volt Dr. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, aki előadásában ismertette az országos irányvonalakat és azok megyei szintű vetületét. A 2020-ig tartó időszakban folytatódik az országmárka-építés, amely a kiemelt turisztikai régiókon kívül kiterjed a kisebb desztinációkra is. A vezérigazgató beszélt a WOW Hungary - „Magyarország a csodák soha ki nem apadó forrása” - már működő kampányról, amellyel az országimázst építik külföldön és belföldön egyaránt. A távlati célok között kiemelte, hogy 2030-ra az évi 30 millióról 50 millióra növelnék a vendégéjszakák számát, ehhez azonban komoly versenytársakkal kell megküzdeni a turistákért. Az „ütőerek” megerősítése után a „hajszálereket”, a vidéket kell megújítani, hogy a kínálat 2030-ra el tudja érni az osztrák minőséget. Ezért a kormányzat 828 milliárd forintot kíván fordítani az elkövetkező években fejlesztésekre. A közeljövőben 500 turisztikai fejlesztés, 1000 szállás és vendéglátóegység tud megújulni országosan. 2020 után újra várhatóak gyógyhely és fürdőfejlesztések is.

A vezérigazgató bejelentette a következő év elején Bugacra érkező 4 milliárd forintos kiemelt fejlesztést, amely az egyik fontos lépése a települést érintő komplex beruházásoknak. A további fejlesztések ügyében a körzet országgyűlési képviselője Lezsák Sándor már előrehaladott tárgyalásokat folytat a turisztikai ügynökséggel.

Az eladók között Bányai Gábor, a térség országgyűlési képviselője beszélt a megyei középszint fontosságáról, amely az országos turisztikai ügynökség mintájára megyei léptékben képes lehet koordinálni a fejlesztéseket és aktívan részt vállalni a megyei turizmus katalizálásában. Szükségesnek látja, hogy egy igazán nagy attrakció helyet kapjon megyénkben, amely akár milliós nagyságú látogatót képes lenne vonzani térségünkbe, és ezzel az egész megyére pozitív hatást gyakorolna. Egy évekkel ezelőtti elképzelést ismertetett, a História Park nevű grandiózus szórakoztató centrumot. A történelmi park a magyar történelem jeles eseményeit, csatatereit, épületeit vonultatná fel, ahol színészek, statiszták az „élő törtélelembe” vezetnék be a turistákat.

A Bács-Kiskun Megyei Turizmusfejlesztési és Marketing NKft. ügyvezetője, Csáki Béla előadásában bemutatta a már elkészült, illetve folyamatban lévő megyei fejlesztéseket. A Bács-Kiskun megyei Települési- és Területfejlesztési Operatív Program keretében közel 20 települést érintő fejlesztés valósul meg megyénkben, amelyeket döntő többségében a megyei önkormányzat gazdasági társasága koordinálja. Az ügyvezető beszélt a kerékpárutas fejlesztésekről és azok nemzetközi

hálózatokhoz való csatlakozásáról. Megyénk turizmusának fejlődése az országos és nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolása a feladat, amelyben az összefogás, a bizalmon alapuló együttműködés lehet a siker kulcsa. Ebben a feladatban a megyei szervezetnek központi szerepe kell, hogy legyen, és katalizátorként elő kell segítenie a turizmus szereplőinek együttműködését, az irányok kialakítását. Az ügyvezető előadásában bemutatta az új megyei arculatot és a szlogent: „Bács-Kiskun boldoggá tesz...”

Az előadók sorában szerepet kapott Dr. Piskóti István egyetemi tanár, aki bevezette a szakembereket a megyei marketingstratégiába, kitérve a megyei turizmusban betöltött fontos szerepére. A professzor szerint az új szlogen irányt adhat a jövőbeli marketingnek. Az új arculat illeszkedik az új trendekhez, az országos imázshoz, provokatív mivoltával mindenkiben érzelmet ébreszt, cselekvésre hív és véleményt alkot. A „boldoggá tesz” gondolat könnyen adoptálható a turizmusra, hiszen szervesen illeszkedik az élményt kereső turisták igényeihez. Mindezek új feladatok elé állítják a turisztikai szolgáltatókat, akik a piacon megjelent „Y” generáció elvárásait is kiszolgálják. A digitalizálódás térnyerésével, az új online és offline marketing megoldások alkalmazásával, új élmények adásával lehet csak sikeres a jövő turisztikai szolgáltatója.

A házigazda Kiskunhalas részéről Fülöp Róbert polgármester mutatta be a város turisztikai beruházásait. Többek között a konferenciának helyt adó Thorma János Múzeumot. A településvezető beszélt a híres halasi csipkéről és a Csipkeház megújulásáról, a több mint 300 milliós fürdőfejlesztésről, a gyógyhely címről és az ezzel együtt járó közel milliárdos infrastrukturális beruházásról, a Csetényi parkról. Megújul a nagy múltú halasi lovasélet is, hiszen közel 600 milliós beruházás fogja korszerűvé varázsolni a lovaspályát. A beruházásoknak köszönhetően a város felkerül Bács-Kiskun kiemelkedő turisztikai célpontjai közé. Halas már nem csak a csipke városa lesz, hanem a gyógyvíz, az aktív pihenés egyik fellegvára is.

A konferencia vendégei még számos érdekes szakmai előadást hallgathattak meg, köztük Reményiné Tihanyi Klára, a Hungexpo stratégiai és üzletfejlesztési igazgatóját, aki megyénk díszvendég szerepéről és az ebben rejlő lehetőségről beszélt. Képet kaphattak a szakemberek az Alsó-Ausztriában már jól működő kerékpáros turizmusról és ennek megyénkben megvalósítható lehetőségeiről Gertheis Antal előadásában. Katona Ilona volt turisztikai regionális igazgatótó pedig bemutatta a „nyíregyházi jó példát” a komplex turizmus fejlesztésére. A legmodernebb kommunikációs és marketing eszközöket, megoldásokat Hegedűs Anita egyetemi oktatótól, Anders Tamástól, a szallasmarketing.hu vezetőjétől és Kondor Alberttől, a lokalitas.hu képviselőjétől hallgathatták meg a konferencia résztvevői. Az influencerek, blogok szerepéről, ezek használatáról a turizmusban, Bánki Attila tartott meglepő, de hatásos előadást a turisztikai szakembereknek.


Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.