Ezúttal teret engednek azoknak a rohanógépeknek is, amelyek nem a vitorlázás nyugalmáról ismertek, hanem csak és kimondottan a száguldásra építették azokat, és kizárólag az abszolút győzelemre törnek. Természetesen – bár több mint ötszáz hajó nem ebbe a kategóriába tartozik – a nézők figyelme elsősorban feléjük irányul, ezért Kékszalag-latolgatónk is ezeket a rohanó masinákat elemzi most.
A győzelemre esélyes magyar katamaránok közül az egyik a Litkey Farkas (11-szeres Kékszalag győztes) irányította Evopro Katamadár, ahol a június 30-án, a balatonfüredi Vitorlás Étteremben tartott sajtótájékoztatón a kormányos elmondta, erősen kétséges, hogy most elsőnek érne célba, hiszen ő eddig csak egytestűvel nyert egytesű hajók ellen (katamaránnal még nem), és szerinte egy másik „nagy név”, a Fifty-Fifty ellen nincs sok esélye hajójának a győzelemre, ha annak kedvező lesz a széljárás. Józsa Márton, az emlegetett másik, 50 láb hosszú, kétárbócos rohanógép tulajdonosa/kormányosa a hajó nevéből adódóan 50 százalékot ad sajátmaguknak a győzelemre. Van egy „fekete ló” is, a Black Jack (egy SL33 típusú katamarán), ezt a vitorlázók által csak Rozsdaként hívott (valóságos nevén Nagy R. Attila) két éve ezüstérmet szerzett, ő tavasz óta folyamatosan edz csapatával, és folyamatosan nyerik a versenyeket, igaz, csak akkor, ha Litkey-ék és a Fifty-Fifty nem indul azokon.
A versenyen indulók közül jelen volt még a sajtótájékoztatón azon hajó tulajdonosa – ez a Nemere II. -, Láng Róbert, aki ilyen rohanógépek mellett nem gondolja, hogy az élen végez majd történelmet írt, „old timer” 75-ösével, amelytől viszont senki nem veheti el az érdemet, hogy 57 évig a nevéhez fűződött az a rekord, amelyet addig a Kékszalag indulói közül sokáig senki nem tudott megdönteni.
A rendezvénynek helyszínt adó város első embere, Bóka István szerint idén rekordok dőlnek majd meg, és azt külön kiemelte, hogy városának mennyire fontos e több napos vitorlásünnep program, hiszen ez náluk a legerősebb hétvége mindig vendégszám tekintetében.
„Le kell dönteni a tabukat, teret kell adni a legújabb technikáknak!”, ezt már az idei verseny névadójaként szereplő Audi márkaigazgatójától, Mátrabérci Sándortól hallottuk, aki mintegy arra reagált, ami – a főként tradícionális vitorlázást képviselők szemében - vörös posztó: rohanógépekkel szemben a hagyományos vitorlásoknak nincs semmi esélyük. Ez igaz. A Kékszalag viszont nem is arról szól valójában, hogy ki nyeri meg a tókerülő versenyt, hanem a vitorlázás és a tó szépségéről, közben kicsit a versenyzés izgalmáról, és azt hirdeti, hogy ez hagyományosan nem egyemberes, magányos versenyzők viadala, hanem igazi csapatmunkában zajló, remek közös szórakozás.
Forrás: Vendég & Hotel