A 300 fő telefonos megkérdezésével készült felmérés alapján a vállalkozások többsége úgy szeretné megtartani a béren kívüli juttatás elemeit, hogy az adóterheket ne hárítsa át a munkavállalókra, a felelős döntéshez azonban részletesebb információkat és útbaigazítást várnak.
Az Edenred Magyarország adatai szerint a vállalkozások több mint kétharmada ad béren kívüli juttatásokat dolgozóinak, többségük, a válaszadók 54 százaléka nem Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP-kártya) formájában.
Arra a kérdésre, megtartják-e jövőre a kedvező adózási kategóriában egyedül meghagyott SZÉP-kártyán kívüli egyéb juttatási elemeket, a cégek harmada nem válaszolt. A válaszadók 45 százaléka a magasabb adóteher ellenére sem venné el ezeket a juttatásokat, részben vagy egészben megtartaná őket.
A teljesen megtartók kétharmada tervez azzal, hogy jövőre is marad az idei juttatási szint, 15 százalék akár növelné is, és csupán 9 százalék hárítaná tovább az adóterhet, csökkentve a juttatások nettó összegét - közölte az Edenred Magyarország.
A közleményben felhívták a figyelmet arra, hogy egyetértés mutatkozott az adókedvezményt elvesztő cafetéria-elemek bérbe építéséről: a válaszadók 53 százaléka sem az egyéb juttatásokat, 34 százaléka a kedvezményesen juttatható 100 000 forint készpénzt sem integrálná a havi bérbe.
Azon vállalatok közül, amelyeknek határozott elképzelésük van arról, hogy milyen hatása lesz a változásoknak a juttatási rendszerükre, 23 százalék mondta, hogy nem változtat a jelenlegi rendszerén, 7 százalék pedig új juttatási megoldásokat keres, a legtöbben, a válaszadók harmada tanácstalan a kérdésben.
A SZÉP-kártyáknál jelentkező adóelőny ellenére a válaszadók kétharmada elzárkózik attól, hogy átálljon erre a juttatási formára, csupán 10 százalékuk tartotta egyáltalán lehetséges alternatívának a SZÉP-kártyát.
Egyelőre homályos a kép a béren kívüli juttatások jövőjéről, a munkáltatók további információkat és útmutatást igényelnek, hogy felelős döntést hozhassanak a szabályok januárral életbe lépő változásai miatt - írja közleményében az Edenred Magyarország.
Az Edenred vezető szerepet tölt be világviszonylatban a vállalatok, alkalmazottak és kereskedők közötti tranzakciós megoldások piacán, 2017-ben több mint 26 milliárd euró forgalmat generáló tevékenység 78 százaléka digitális formátumokon keresztül zajlott.
Az Euronexten jegyzett és a CAC Next 20 indexben szereplő Edenred 45 országban működik és közel 8000 alkalmazottat foglalkoztat. Magyarországon több ezer munkáltató és több százezer munkavállaló ismeri és használja naponta a cég termékeit és megoldásait.
Forrás: Élelmiszer Online/MTI