A marketing szakember hangsúlyozta, hogy a globális világtrendek azok, amelyek hatnak ma az utazói szokásokra. Megváltoztak az utazói attitűdök: az élmények keresése, a biztonság az adott desztináción ma komoly hívószót jelent, emellett fontos a "Mindent! De azonnal"-szlogen is, azaz kevés idő alatt sok élményt keres az utazó. Szintén vonzó a ma turistájának a helyi emberek életterének, szokásainak megismerése (lokális élmény), valamint a meglátogatott helyhez való emocionális kötődés.
Megváltozott az ágazati működés mechanizmusa, más lett a digitalizáció, fel kell készülni a vendéglátónak az X-, az Y- és a Z-generációs vendégek fogadására.
Ami a leglényegesebb Bánhegyi Zsófia szerint, hogy el kell mesélni Magyarország történetét, és ehhez a teljes eszköztárat meg kell újítani, márkát kell építeni ahhoz, hogy a story telling valóban hiteles legyen. Az MTÜ e cél érdekében összes webfelületét és digitális platformjait átalakítja, valamint változtat azon a szemléleten is, amely erősen Budapest-fókuszú, vagyis marketingstratégiájában széles sávban nyit vidék felé.
Fontos szempont még, fejtette ki az előadó, hogy a prémium szegmenst (is) szeretnék ezentúl megszólítani, és turisztikai márkaépítésük koncepciójában a víz áll. A belföldi utazókat is ugyanolyan hangsúlyosan szeretnék megszólítani, ahogy a külföldről érkezőket, őszi kampányuk pedig október 17-től indul, az ehhez kapcsolódó kampányfilm az érzelmekre ható.