A networking a kapcsolatépítésnek tudománya, sőt, bizonyos szint felett művészete, melynek jó kiindulási pontja lehet a digitális névjegykártya átadása egy könnyed mozdulattal, de azért ennél mégiscsak többről van szó.
Mi fán terem a networking?
Kapcsolatépítés, hálózatépítés – erre utal a szó, ami manapság már messze nemcsak személyesen történhet, hanem ezzel párhuzamosan a digitális valóságban is.
A különböző közösségi és szakmai platformok remek terepet kínálnak a lehetséges kapcsolatok feltérképezésére, illetve a kapcsolatfelvételre, de ezeket mindig érdemes személyes találkozón is elmélyíteni.
Remek lehetőséget teremtenek az ismerkedésre a különböző meet-upok, üzleti reggelik, konferenciák is, ahol viszont néhány perc alatt kell maradandó benyomást tenni, amire nem árt felkészülni, nem (mindig) elég a személyes varázs.
Arról nem is beszélve, hogy nem mindenki jó csevegésben, lehet, hogy éppen Te is azok közé tartozol, akik szakmailag nagyon felkészültek, de az ismerkedés nem az erősségük, ilyenkor érdemes alaposan kidolgozni, milyen képet szeretnél mutatni magadról, hogy magabiztosan közelíthess.
Hogyan építsenek a kkv-k hálózatot?
Minél kisebb egy cég, annál nagyobb hangsúlyt kell fektetnie az aktív networkingre, hiszen jobban meg kell dolgoznia a láthatóságért, mint a mamutoknak.
A kkv-k képviselőinek különösen ajánlott megjelenni a fontos szakmai eseményeken, egyrészt hogy láthatóak legyenek, másrészt ez mindenképpen segít naprakésznek maradni az aktuális trendekkel, hiszen így lehet csak lecsapni minden kínálkozó lehetőségre.
Minél több eseményen veszel részt, annál nagyobb gyakorlatot szerzel a kapcsolatépítésben, és amikor jön az a bizonyos nagy esély, nem ér majd felkészületlenül.
Tudásmegosztás, támogatás
A kapcsolatépítés nemcsak a profitról szól, hanem a tudás megosztásáról is. Több szem többet lát, mondják, nemcsak a lehetséges ügyfelekkel, de a versenytársakkal is érdemes beszélgetni, hiszen új nézőpontok nyílnak, új tudás születik ezekből a találkozásokból.
Bizonyára voltak már mások is hasonló helyzetben, amilyenben a Te vállalkozásod éppen van, rengeteget tanulhatsz a tapasztalataikból, hiszen mint tudjuk, más kárán tanul az okos.
Persze az is fontos, hogy a termék és/vagy szolgáltatás, amit képviselsz, tényleg magas minőségű legyen, hiszen ezzel elnyered mások megbecsülését, még olyanoktól is kaphatsz támogatást, tiszteletből, akiknek ehhez nem fűződik anyagi érdekük.
A megfelelő networkinggel elérheted, hogy a márkád, branded beágyazott legyen, felismerhető, melynek senki nem kérdőjelezi meg a létjogosultságát, amit megfelelő támogató háló véd a kihívásokkal szembesülve.