A Magyar Turizmus csakúgy mint két éve, most is óriási összegű tendereket hirdetett külföldi és belföldi médiaügynökségi feladataira. Míg 20112-ben nettó 1,575 milliárd forintos szerződést kötöttek a külföldi megbízáson dolgozó MEC-nek, és ugyanennyit a belföldi tendernyertes I.M.G.-nek, addig ezt az összeget most fél-félmilliárd forintttal fejelték meg.
Mindkét megbízásnál ugyanazt várják el a nyertestől: médiastratégia- és médiaterv készítés, médiavásárlást, a kampányok utóértékelését és egyéb ügynökségi szolgáltatásokat. A külföldi kommunikáció 23 országban zajlik majd. A kiírás szerint a szerződés időtartama is ugyanaz mindkét esetben: a kiválasztott cégekkel 2014. június 30. és 2016. június 30. között doldoznak együtt.
A belföldi feladatokra szóló tenderen az alkalmasság feltétele, hogy az elmúlt 36 hónapból összesen legalább nyolc darab, egyenként legalább három országos médiumban megjelentetett hirdetési kampány referenciájával kell rendelkezni, amelyek közül négy nettó 100 millió forint értékű, és négy egyenként nettó 20 millió forint értékű. A külföldinél is az elmúlt három évből várják az alkalmasság igazolását: legalább öt darab, külföldi országban megjelentetett médiavásárlási referencia kell, amelyek közül legalább egy darab legalább nettó 100 millió forint értékű, kettő 50 millió forint, illetve másik két kampány legalább nettó 10 millió forint értékű.
Mindkét pályázat tárgyalásos, az ajánlatokat június 13-ig lehet beküldeni.
A két évvel ezelőtt zajlott óriástendereken csak egy-egy cég indult, a nyertesnek kiválasztott MEC és I.M.G.
A nyitóképhez a Magyar Turizmus 2013 őszi imázsfilmjét használtuk fel.