A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. minden évben vizsgálja vendégei összetételét. Az informatikai rendszer 2019. évi fejlesztése lehetővé teszi, hogy hasonló jellegű kérdéseket már a pénztárosok tegyenek fel a vendégeknek, így pontos adatok állnak rendelkezésre. A decemberben érkező, belföldi és külföldi vendégek arányát vizsgálva nem meglepő az eredmény, hiszen a történelmi fürdőket, elsősorban a Széchenyi és Gellért fürdőt, főleg külföldi vendégek keresik fel, akiknek ebben a két fürdőben az aránya meghaladja a 85%-ot, de ez az arány kiemelkedő a Rudas, Király és a Lukács fürdőkben is. Így a történelmi fürdőkben a külföld vendégek aránya átlagosan 68%. Érdekes adat, hogy az egész évben nyitva tartó Palatinus fürdőben nemcsak nyáron, hanem decemberben is sok külföldi vendég, arányuk közel 15%. A talán kevésbé ismert, IX. kerületi Dandár fürdő eredménye szintén meglepetés, itt a külföldiek aránya megközelíti a 10%-ot. A külföldi és belföldi fürdőzők aránya a felújítás előtt álló Király fürdőben a legkiegyenlítettebb, ahol a magyar vendégek aránya meghaladja az 52%-ot.
A külföldi vendégek összetételét vizsgálva megállapítható, hogy tavaly decemberben a világ szinte összes országából érkeztek látogatók a budapesti fürdőkbe. A vizsgált időszak alatt a Széchenyi fürdőbe 139 országból érkeztek. Az öt legnagyobb küldő ország december hónapban Olaszország, Franciaország, Oroszország, Nagy-Britannia és az Amerikai Egyesült Államok volt, de kiemelkedő arányban érkeztek vendégek Spanyolországból, Németországból, Csehországból, Kínából és Svédországból is. A Széchenyi fürdőben februártól december közepéig, minden szombaton zenés, táncos rendezvény kerül megrendezésre, amelyet 2019-ben már közel 58.000 fiatal keresett fel a világ minden részéről. Ezen rendezvényeknek is köszönhetően mára elmondható, hogy a fürdőzés a fiatalok számára is trendi, mindennapi eseménnyé vált, így a fürdők jelentős részében már több a 30 év alatti látogató, mint a 60 év feletti. További biztató adat, hogy a budapesti fürdőket rendszeresen látogató hazai, ún. törzsvendégek száma is jelentősen növekedett ebben az évben, hiszen az egész évben érvényes éves, illetve alkalmas bérletek eladása a tavalyi év, hasonló időszakához képest közel 13%-os emelkedést mutat. Ez kiemelt jelentőséggel bír, hiszen a visszatérő vendégek jelenléte tükrözi legjobban a vendégelégedettséget, mely a fürdőszolgáltatások fejlesztéseinek és színvonalának folyamatos növelésének köszönhető.
Forrás: Turizmus Online