A „Thinking like a retailer” (Egy kiskereskedő fejével gondolkodva) című tanulmány szerint a légitársaságoknak azokat az adatokat is érdemes felhasználniuk, amelyet a közösségi médián, a mobil alkalmazásból és a fedélzeti interakciók során gyűjthetnek össze. Ez lehetővé teszi, hogy egy sokkal letisztultabb képet kapjanak egy-egy utasról.
A tanulmányból az is kiderül, hogy az utasok 79%-a nyitott arra, hogy extra szolgáltatásokat vásároljon a légi fuvarozóktól.
Jelenleg, a légitársaságok átlagosan 10 Eurót keresnek utasonként a kiegészítő szolgáltatások eladása kapcsán. Emellett a fogyasztók ma inkább kényszerűnek érzik ezeket a szolgáltatásokat (például: ülőhely, vagy túlsúly díjak).
A „Mikor vásárol(na) a legszívesebben?” kérdésre adott válaszból kiderül, hogy az utasok több mint 50%-a a foglalás készítésekor, 30%-uk a járat indulása előtt, kb. 20%-uk pedig a check-in elvégzésekor tartja a legvalószínűbbnek a vásárlási tranzakció lebonyolítását.
Érdekesség, hogy a válaszadók 25%-a már közvetlenül a hazaérkezése után a következő utazásra gondol, amely további lehetőségeket jelent a légitársaságok számára, hogy megerősítsék, tovább gondolják kapcsolatukat az ügyfeleikkel.
Forrás: Turizmus Online