Ami a különböző csatornákat illeti, a dolgozók 70 százalékát SMS-ben vagy internetes üzenetküldő platformon lehet elérni, 60 százalékát telefonon, 31 százalékát emailben, 21 százalék videohívásra is nyitott, míg 15 százalék olyan csoportmunkaeszközön tartja a kapcsolatot kollégáival, főnökeivel a nyaralás alatt, mint a Slack vagy a Microsoft Teams - írja a G7. (Természetesen ezek közül többet is meg lehetett adni válaszként.)
A nemek között viszonylag jelentős a különbség, a férfiak 82, a nők 62 százalékát lehet elérni nyaralása alatt. Összességében a 41 százalékuk azt mondta, hogy azért elérhető, mert fél, hogy lemarad valamiről a távolléte alatt, míg 60 százalék úgy gondolja, hogy ezt elvárja a főnöke.
Mindezek után az is kérdés, hogy mennyi időt szentelnek a németek a munkának a nyaralás során. Erről 74 százalék mondta azt, hogy ügyel arra, hogy ki tudjon kapcsolni, fel tudjon töltődni, és ennek érdekében 65 százalék határozott meg külön idősávot a munkának a szabadság alatt. A felmérést készíttető vállalkozás vezetője hangsúlyozta is, hogy a nyaralásnak a feltöltődésről kellene szólnia, a pihenést csak abszolút végső esetben szabadna munkával megzavarni.
Forrás: Hrpwr