A járványhelyzet csökkenésének köszönhetően számos ország nyitotta meg határait egymás állampolgárai számára. A karanténkötelesség eltörlése, a hosszú bezártsággal töltött hónapok és a jó idő az utazási hajlandóságra is hatással volt, ugyanis egyre bátrabban kelnek útra a vakációzók, és az 1 hetes utazással kapcsolatban is emelkedés volt megfigyelhető, derül ki abból a friss elemzésből, amelyet a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) megbízásából a Lounge Group készített.
Június 5-től korlátozásmentesen lehet utazni Ausztria, Csehország és Szlovákia területeire, azaz nincs szükség negatív koronatesztre és a 2 hét karanténkötelességet is eltörölték. Ezen intézkedéseknek köszönhetően az utazási hajlandóság tovább emelkedett az elmúlt hetekben, a szállásfoglalással kapcsolatos említésszámok 66 százalékkal magasabbak voltak, mint a rendelet előtt.
Habár a magyarok 40 százaléka szerint nincs ok a félelemre a járvány utáni turisztikai utazásokkal kapcsolatban, a tavalyi évhez képest továbbra is alacsony szinten áll a turizmus.
Hová és mennyi ideig?
A magyarok 67 százaléka utazik évente belföldön, külföldre pedig 26 százalékuk látogat el. Hazánkon belül autót használnak vágyott úticéljuk eléréséhez a kirándulók, külföldre pedig leginkább repülőgéppel utaznak, aminél kiemelt szempont, hogy közvetlen, charter járat legyen. A közösségi média rendszeres vizsgálata alapján kiderült, hogy az elmúlt időszak tervezett úticéljai között Erdély, Jesolo, Bibione, Ciprus és Horvátország szerepel, belföldön pedig megnőtt a kereslet Révfülöp, Sátoraljaújhely, Szeged és Sóstógyógyfürdő iránt, emellett pedig nagyszámban felbukkant a beszédtémák között a Kéktúra és a magyar várak felkeresése.
A tavalyi évhez képest 11 százalékkal népszerűbbek az 1 napos kiruccanások, főképp az aktív szabadidős tevékenységek és a városlátogatások, a gyógyfürdők iránt azonban hanyatlani látszik a kereslet.
Leginkább a Budapesttől alig 60 kilométerre fekvő Katalinpuszta, a Balaton-felvidék, a Parádsasváron található Károlyi-kastély és szomszédos Ausztriában fellelhető Kittenberger élménykert jelent meg kedvelt célpontként a magyar kirándulók között.
Akik több napra utaznak el (39%), kifejezetten a wellness-hétvégéket, az 1 hetet nyaralni vágyók (12%) pedig a külföldi desztinációkat részesítik előnyben.
Külhoni desztinációk esetén magas a kinnrekedéstől való félelem. Mindhárom utazástípus esetében (1 napos, hétvégi, 1 hetes) a Facebook a legaktívabb tartalomforrás, élménymegosztás az Instagramon leginkább a hétvégi utazások kapcsán jelenik csak meg
Forrás: MTÜ / Lounge Group